BMW M 1000 RR 50 Years M
24. mai 1972. BMW Motorsport GmbH ja praegune BMW M GmbH alustavad tegevust. Eesmärk oli selgelt määratletud – ning oli tolleaegsetes oludes revolutsiooniline: BMW võidusõidutegevused võetakse ühe katuse alla kokku ja tehakse professionaalseks. Motosport koos selle mitmekesiste katsumustega soodustaks sõidukite ja mootorite ehitamist. Ning kõige eelneva rabavaks ja silmatorkavaks tunnuseks on BMW Motorsporti embleem koos oma kolme värvi – sinise, punase ja violetsega.
M RR 50 Years M: üks eksklusiivne mootorratas ühendab endas ligi 100 aastat mootorrataste võidusõiduvaimu ja 50 aastat motospordi ajalugu.
“Astrid Neudecker,
Tootejuht
50 aastat on BMW M olnud samatähenduslik edasiviiva jõu ja kirega, võidusõidutehnoloogia ja võidusõitudel eduka osalemisega, samuti täiuslikkuse ja parima sooritusvõimega nii autode kui ka mootorrataste puhul – ja seda kogu maailmas. See ajalooline DNA võetakse kokku erimudelis M RR 50 Years M. Oma erakordsete geenidega on see loodud kõigile, kellel on eriti kõrged nõudmised sooritusvõimele, eksklusiivsusele ja isikupärasusele.
Selge M-mudel esimesest silmapilgust.
Sündinud võidusõidurajal
M RR 50 Years M-i põhivarustusse kuulub M Competition-pakett, mis sisaldab M-i süsinikkiust ja freesitud osi, M Endurance’i ketti, anodeeritud alumiiniumist kiike, kaassõitjapaketti ja M-i GPS-ringiajalugeja aktiveerimiskoodi.
Rohkemat kui sümbol
Rohkemat kui sümbol
Sinine tähistab BMW-d, punane motosporti ja tumesinine nende kahe ainulaadset kombinatsiooni: ühtne välimus oli juba 1972. aastal revolutsiooniline. 1978. aastal lisati logo kolme värvilise triibuga, mis olid M-tähe suunas kaldu, rõhutades kiirust ja dünaamikat. Selle töötas välja Giorgio Giugiaro disainifirmast Italdesign. Ning tänase päevani pole logo grammikestki oma sära kaotanud.
DNA igas detailis
DNA igas detailis
M RR 50 Years M on kompromissitult sooritusvõimele orienteeritud ka mitte teel olles: M-katete komplekt ning Sport-montaažialus koos montaažialuse kinnituste ja mootorrattavaibaga tagavad, et M RR valmis igaks võistlusrajaks ja uuteks võitudeks.
Ettevõte on nagu inimene. Kui ta treenib, püsib ta vormis, on entusiastlik ja toimib paremini.
“Robert A. Lutz
BMW AG müügiosakonna juhatuse liige aastal 1972
M Motorsporti ajaloo ikoonid

Aktiivse soorituse kontseptsioon
1973. aastal võistles BMW 3.0 CSL Euroopa ringrajasõiduautode meistrivõistlustel esimese M-logo värve kandva võidusõiduautona. Need värvid iseloomustasid kogu meeskonna kohalolu ja toetasid seeläbi jäljendamatut meeskonnavaimu. CSL tähistab konstruktsioonitüüpi Coupé Sport Lightweight ehk kupee sport-kergkonstruktsiooni. Ja seda põhjusega: sõiduki massi oli kompromissitu tööga vähendatud peaaegu 200 kg võrra.
1976. aastal püstitasid Helmut Dähne ja Hans Otto Butenuth Mani saarel toimunud legendaarsel Senior Tourist Trophy võidusõidul kiireima aja seeriatootmises mootorite kategoorias töömahuga kuni 1000 cm³. Ka siin oli palju tööd juba ära tehtud: R 90 S oli võidusõiduks optimeeritud ja täiustatud uue silmapaistva viimistlusega. Viimastel aastatel on meie RR-i ja M RR-i mudelid jätkanud TT võidusõidu vormimist.

Kaasahaarav entusiasm
BMW M1 supersportauto sisenes M1 Procar seeriasse 1978. aastal. Esimest korda lisati triipude kõrval sõidukile ka M-logo. Siit nähtub järjepidevust, sest tänase päevanigi paeluva M1 muljetavaldava kerekujunduse töötas samuti välja Giorgio Giugiaro. Tollal põhjustas maanteeversioon sensatsiooni mitte ainult oma välimusega, vaid ka Saksamaa kiireima sportauto tiitliga.
1985. aastal olid M-värvid taas poodiumi tipus: belglane Gaston Rahier võitis oma GS 1000 tehaserattaga teist korda Pariisi-Dakari ralli. Enne teda oli 1981. ja 1983. aastal saatnud edu Hubert Aurioli ja tema BMW-d. Isegi maailma hõredalt asustatud piirkondades on sinisest, punasest ja violetsest saanud motospordisoorituse, meeskonnavaimu ja võitude sünonüüm.