DCSIMG
Inchcape Motors Estonia BMW Motorrad importöör

HP4 RACE

Jäetud vaid kõige olulisem.

HP4 RACE on rohkem kui oma osade summa. See on puhta emotsiooni väljendus. Juba alates selle väljatöötamisest kuni ringrajale jõudmiseni on kirg teinud sellest mootorrattast selle, mis ta praegu on. Innovatsiooni teerajaja, loodud piire nihutama.
HP on maailma esimene üleni süsinikust raami ja velgedega mootorratas. Oma 158 kW (215 hj) juures kaalub see kõigest 146 kilo (kuivmass). Käsitööna valmistatud unistus 750 austaja jaoks.

Puhas sooritusvõime, 750 korda.

HP4 RACE on inseneritöö meistriteos. Absoluutselt kõik selle piiratud seeria 750 sõidukit on valminud meie meistrite käsitööna ja varustatud numbrikleebisega.
Puhas kirg, mille pühendame vaid neile, kes seda meiega jagavad. Neile, kes ei tunne piire ja soovivad alati kaugemale minna. Uute horisontide avastajatele, kelle puhul HP4 RACE mitte ainult ei rahulda nende nõudmisi, vaid paneb neid ka ümber defineerima. Selliseid on vähe. Täpsemalt öeldes seitsesada viiskümmend.

Uus etalon kergkonstruktsioonide alal.

HP4 RACE raam on valmistatud katkematust süsinikkiust ja tegemist on roolikannust kuni kiige pöördteljeni ühest tükist detailiga. Võrreldes standardraamiga säästab see kaalult tervelt neli kilo.
BMW HP4 RACE’i puhul ei ole süsinikutehnoloogia vaid välimuse, vaid pigem omaduste küsimus. See lihtsustab funktsionaalsetel väände- ja jäikusarvutustel põhinevate omaduste parimat ärakasutamist. Alumiiniumi jäikus, terase tugevus. Süsinikmaterjali kõiki eeliseid kasutati täielikult ära velgede juures. Need on jäetud eriti elastseks.

Perfektsus kõige väiksema detailini.

Läbinisti ringraja jaoks loodud HP4 RACE’i süsinikust esiosa seisab ilma lisatoeta ja nõelab oma jugaõhku tekitava agressiivse vormiga ninaga kergusega vastutuult. Kaarjas tuuleklaas pakub sõitjatele optimaalset kaitset ning varjab neid õhuvoolu eest. Värviviimistluse ja süsinikmaterjalide ideaalne kombinatsioon teeb HP4 RACE’i mudelist erakordse vaatepildi isegi siis, kui see paigal seisab. Uus ajastu on saabunud ka värvilahenduste alal. HP4 RACE esitleb uusi HP motospordi värvilahendusi Lightwhite uni / Racingblue metallik / Racingred uni.

Valminud käsitööna. Konfigureeritud maksimaalseks jõudluseks.

HP4 RACE käsitsi Berliinis valmistatud mootor on samm edasi pikamaa WM-i ja World SBK juurest. See saavutab võimsuseks 158 kW (215 hj) ja maksimaalseks pöörlemiskiiruseks 14 500 p/min. Maksimaalne pöördemoment on 120 Nm 10 000 p/min juures.
Esimene teenindus, sealhulgas õlivahetus, toimub pärast mootori sissetöötamist, ja salvestatakse meie spetsialistide poolt diagnostikastendil. Mootorit uuritakse endoskoopiliselt, et selle tööintervalle ja klapivahet täpsemalt seadistada. Nii on HP4 RACE juba selle tarnel kohe valmis ringrajal oma täit potentsiaali näitama.

Kiirusrekordid on reguleerimise küsimus.

Motospordi vaimust on kantud HP4 RACE’i iga komponent. Ennast toetaval süsinikust esiosal asuv 2D-armatuurlaud sisaldab juhtide ja inseneride jaoks vajalikku olulist teavet. 2D andmesalvesti võimaldab soovitud andmeid registreerida ning hiljem esitada. Dünaamiline veojõukontroll (DTC) töötab täpsete nuppudega ja tagab optimaalse veojõu igas sõiduolukorras. Käigust sõltuv jõuülekanne, programmeeritav mootoripidur ja tagarattal sõitmise abisüsteem on veel mõned elektroonikafunktsioonid, mis koos kiirusepiirajaga Pit Lane Limiter ja stardiabiga tagavad probleemivaba kasutuse motospordis. Elektroonika juhtmekimpude arv on viidud miinimumini ja liitiumioonakud on paigaldatud ennast toetava süsinikraami tagaosasse. Lisaks HP4 RACE’i optimaalse dünaamika komponendina toimimisele on süsinikust raami tagaosa kolmes astmes reguleeritav.

Individuaalne istme kõrgusest kuni mudelinumbrini.

Vastavalt juhi vajadustele on reguleeritavad ka juhtraua kuju ja jalatugede süsteem. Suunavahetusega HP RACE’i käiguvahetuse assistent annab iga käiguvahetuse kohta vahetut tagasisidet. Kuuekäigulise väikeste ülekandevahedega käigukast on seadistatud vastavalt maailmameistrivõistlustel kasutatavatele näitajatele ja on täiendavalt peenseadistatav sekundaarsete ülekannetega (kuulub tarnitavasse varustusse). Maailmameistritasemel 158 kW (215 hj) õli- ja vesijahutusega neljasilindriline ja neljataktiline mootor on valminud meie spetsialistide meeskonna käe all, katsetatud diagnostikastendil ja tarnitakse koos katsesertifikaadiga. Vajaliku võimsuskõvera saavutavad kõik mootorid.

Hästi läbimõeldud suurimateks väljakutseteks.

FGR 300 pööratud asendis kahvel ja TTX 36 GP Öhlinsi valmistatud amortisaatorivedrud on tuntud superbike’ide maailmameistrite juurest.  Brembo GP4 PR pidurisadulad, mida kasutatakse MotoGP-l, tagavad koos 6,75 mm paksuste 320-T-Type Racing Steel piduriketastega pidurite esmaklassilise soorituse. Tänu süsinikkiust velgedele säästab HP4 RACE võrreldes sepistatud valuvelgedega oma kaalult 1540 grammi, olles tänu vähendatud massile märgatavalt reaktsioonivõimelisem. Läbivad kergkonstruktsioonid jätkuvad Akrapoviči täistitaanist väljalaskesüsteemis ja käsitsi poleeritud kütusepaagis. Kõik need detailid teevad võimalikuks vaid 146-kilogrammise kuivkaalu (tühimass 171 kg). Suurustes 6, 8 ja 10 titaankruvid võimaldavad kokku hoida nii HP4 RACE’i kaalult kui ja vajalikelt tööriistadelt.

Mootor
Tüüp Vesi-/õlijahutusega neljasilindriline neljataktiline reasmootor, neli titaanklappi silindri kohta, kaks motospordi-ülanukkvõlli, freesitud karteripõhi, Pankli ühendusvarras, täppistasakaalustatud ja vähendatud kaaluga väntvõll
Kolvikäik × silindri läbimõõt 80 × 49,7 mm
Töömaht 999 cm3
Nimivõimsus 158 kW (215 hj) 13 900 p/min juures (maksimaalne kiirus 14 500 p/min)
Maksimaalne pöördemoment 120 Nm 10 000 p/min juures
Surveaste 13,7–13,9 : 1
Segukontroll / mootori juhtimine Elektrooniline motospordi-sissepritse, muutuv turbiinigeomeetria, valikus neli režiimi
Heitkoguste kontroll Akrapoviči täistitaanist 4-2-ühes WSBK väljalaskesüsteem
Jõudlus/kütusekulu
Maksimaalne kiirus üle 300 km/h
Kütuse tüüp Superplus pliivaba bensiin, minimaalne oktaaniarv (RON) 98
Elektrisüsteem
Vahelduvvoolugeneraator 406 W
Aku 12 V / 5 Ah, hooldusvaba Li-Ion
Jõuülekandesüsteem
Sidur Mitmekettaline õlivannis sidur, tagaratta blokeerumist vähendav sidur, mehaaniliselt juhitav
Käigukast Kuuekäiguline sirgete hammastega (1., 2., 4., 5. ja 6. käik) motospordi-käigukast (EVO)
Ajam 16/43 (reguleeritav osana varustusepaketist: tagumine ketiratas 15, 16, 17, eesmine ketiratas 41, 42, 43, 44, 45)
Šassii/pidurid
Raam Süsinikust monokokkstruktuuriga RTM-raam koos reguleeritava roolikannu pöördenurga ja kiige pöördteljega, kandev mootor
Esiratta asukoht/vedrustus Öhlinsi FGR 300 WSBK kahvel, reguleeritav kompressiooni- ja tagasivetrumisseadistus, reguleeritav vedru eelpingutus, Öhlinsi SD052 reguleeritav rooliamortisaator, kiirvahetussüsteemiga esiratas tänu pööratavate harudega kahvlile paigaldatud esirattakattega konstruktsioonile (pidurisadulaid ei ole vaja ratta vahetamiseks eemaldada), vedrustuse jäikus 10,5 N/mm
Tagaratta asukoht/vedrustus
Alumiiniumist WSBK kiik, Öhlinsi TTX 36 GP keskne vedrutugi, reguleeritav kompressiooni- ja tagasivetrumisseadistus, reguleeritav vedru eelpingutus, ülemise vedruvarda reguleeritav pöördepunkt (0/3 mm), reguleeritav vedruvarda deflektsioon (tõmbevarda pikkus), kontaktipinnad rataste vahepukside jaoks ketipingutitel rataste lihtsaks/vabakäepaigalduseks, ketipinguti titaanist välispind ja alumiiniumist siseosa, CFRP-st lisatoed kiigel, vedrustuse jäikus 95 N/mm
Esi- ja tagavedrustus 130 mm / 120 mm
Teljevahe 1440 mm
Järeljooks 102,5 (reguleeritav 95–112)
Roolikannu pöördenurk 65,5° (reguleeritav 0,0°, +/-0,5°, +/-1°)
Veljed Süsinikveljed koos paika pressitud vahepuksidega lihtsaks paigalduseks
Eesmine velg 3,50 × 17 tolli
Tagumine velg 6,00 × 17 tolli
Eesmised rehvid 120/70 ZR 17 Pirelli Diabolo Superbike Slick SC2
Tagumised rehvid 200/60 ZR 17 Pirelli Diabolo Superbike Slick SC2
Eesmine pidur Brembo Racing kahekettaline pidur, T-tüüpi ujuvat motospordi pidurikettad, diameeter 320 × 6,75 mm, 4 kolviga üheosaline titaankolbidega WSBK GP4-PR fikseeritud pidurisadul, Brembo Racing RCS19X18 peasilinder ja reguleeritav Brembo Racing pidurihoob, Brembo Racing sidurihoob (ilma sidurilülitita)
Tagumine pidur Brembo Racing ühekettaline pidur, 4 titaankolvi ja fikseeritud pidurisadulaga WSBK, piduriketta diameeter 220 × 4,0 mm
Mõõdud/kaalud
Istme kõrgus, tühimass 831 mm (kõrge/madal juhiiste 816/846 mm)
Jala sisemine kaar, tühimass umbes 1859 mm (kõrge/madal juhiiste 1829 mm / umbes 1889 mm)
Pikkus 2070 mm
Laius 777 mm
Kuivmass 146 kg
Tühimass, sõiduks valmis, täispaagiga 1) 171,4 kg
Paagi kasutatav maht 17,5 l
Varu umbes 4 l

Mõõtmed vastavad tühimassile
1) Vastavalt 93/93/EMÜ direktiivile (kehtib kõikide vedelike kohta) on kütusepaak on vähemalt 90% ulatuses täidetud