Thunder Grey metallic
Racing Red
Light White

R 1200 R

Rotsterid on mootorrataste algupärase olemuse sünonüümiks. Seda juhtmõtet järgib ka teise põlvkonna BMW R 1200 R. Väiksemad kerepaneelid, jõuline välimus ja minimalistlikud detailid kõnetavad eelkõige algupära otsijaid, kelle jaoks on tähtis, et mootorratas oleks võimalikult lihtne ja minimalistlik.

Uue BMW R 1200 R-iga saavutab see traditsioon uue mõõtme. Šassii ja vedrustus on suunitletud võimalikult hea reaktsioonivõime saavutamisele. Kui lisada siia juurde ka dünaamiline kahesilindriline boksertüüpi lamamootor ja sellised lisavalikud nagu uus dünaamiline vedrustuse reguleerimissüsteem ESA, on selge, et rotster on sisenenud uude ajastusse. Ratas on küll lihtne, aga see ei tähenda kaugeltki seda, et tegemist oleks tehnoloogiliselt tagasihoidliku mudeliga.

Oma kujult tõstekangi meenutavad pilkupüüdvad seisu- ja päevatuled annavad sõiduki esiosale selgesti äratuntava ilme.

Mõõtmetelt väiksemad külgmised kaitsepaneelid annavad parema vaate mootorile ja värvitud raamile. Minimalistlik tagaosa suunab pilgu laiale tagarattale.

 

Kõigest olulisim on aga selle ratta sobivus pikemateks reisideks isegi koos kaasreisijaga. Mugavust lisavad ka funktsioonid Keyless Ride (võtmevaba käivitus) ja Shift Assistant Pro käiguvahetuse assistent.

BMW R 1200 R-i mootor on varustatud õhk-vedelikjahutusega, mis on tuttav juba mudeli GS juurest. Väljundvõimusega 92 kW (125 hj) ja pöördemomendiga 125 Nm tunneb see end ühtviisi koduselt nii küla vahel sõites kui ka kiirteel.

Lõppajami ülekandetegurit on võrreldes GS-iga suurendatud ja võrreldes RT-ga vähendatud, et saavutada optimaalsed mootori pöörded.

Šassiil on Teleleveri asemel pööratud asetusega teleskoopkahvel. See annab juhile vahetumat tagasisidet ja parema kontrolli esiratta üle.

Integreeritud kaug- ja lähituled on klassikaliselt ümara kujuga ja lisavarustuses saadaval ka LED-päevatuledena.

Uus BMW R 1200 R on saadaval kolme värvi- ja pinnaviimistlusega, mis toovad välja sõiduki kolm võrdselt jõulist, kuid erineva iseloomuga lahendust.

R 1200 R. OLULISIMAD OMADUSED

Sõiduki jõuallikas on kahesilindriline boksertüüpi lamamootor, mis on tuttav juba BMW R 1200 GS-i juurest.

Alates aastast 2015 on kõigil vedelikjahutusega kahesilindrilistel lamamootoritel raskemat tüüpi väntvõll.

Nii õhu sisselaskeavad kui ka õhukarbi kate said BMW R 1200 R-i jaoks uue disaini.

Kompaktne roostevabast terasest viisnurkse kujuga summuti paikneb mootorratta paremal küljel. Väljalaskesüsteemil 2-into-1 (kaks-ühte) on kompuuterjuhtimisega väljalaskeklapp.

Uude sillatüüpi õõnesterasest raami on koormust kandva komponendina integreeritud kahesilindriline boksertüüpi lamamootor.

Esiratast juhib nüüd varasema Teleleveri asemel pööratud asetusega teleskoopkahvel. Kahvli amordi käik on 140 mm ega ole reguleeritav.

Roolikannu osa on võrreldes tavapäraste teleskoopkahvlitega oluliselt jäigem.

Pööratud asetusega teleskoopkahvli eelised on järgmised:

  • Radiaatori saab paigutada täielikult teleskoopkahvli taha.
  • Vahetu teetingimuste tunnetamine.
  • Madalam esiosa on sportlikuma välimusega.

Olulisimad omadused:

  • Uudne rotsteri disain
  • Erineva väljanägemisega mudelid – kolm värvivalikut
  • Optimaalne ergonoomika ja arvukad istmevariandid kõrgusega 760–840 mm.
  • Pööratud asendis teleskoopkahvel.
  • GPS-navigatsioonisüsteemi valmidus koos multikontrolleri, käiguvahetuse assistent Pro ja Keyless Ride’iga.
  • Uusima põlvkonna dünaamiline ESA (lisavarustusena).
  • Standardvarustuses kaks sõidurežiimi (Rain, Road) + ASC.
  • PRO sõidurežiimid (lisavarustusena): kaks täiendavat sõidurežiimi (Dynamic, User) + DTC.
  • Lisavarustusena saadaval uued LED-päevatuled

Laadi alla BMW mootorrataste hinnakiri (PDF)

 
BMW R 1200 R
BMW R 1200 R
Engine  
Type Air/liquid-cooled, twin-cylinder four-stroke boxer engine with double overhead spur-gear-driven camshaft and balance shaft
DOHC cylinder head with four valves per cylinder, cylinders built into crankcase
Bore x stroke 101 mm x 73 mm
Capacity 1,170 cc
Rated output 125 bhp (92 kW) at 7,750 rpm
Max. torque 125 Nm at 6,500 rpm
Compression ratio 12.5 : 1
Mixture control / engine management Digital engine management with electronic fuel injection, electronic throttle valve control (fly by wire)
Emission control Closed-­loop 3-­way catalytic converter, emission standard EU-­4
Performance / fuel consumption  
Maximum speed Over 200 km/h
Fuel type Premium unleaded, 95 octane (RON)
Electrical system  
Alternator Three-phase alternator 508 W (nominal power)
Battery 12 V / 12 Ah, maintenance-free
Power transmission  
Clutch Wet eight-disc clutch with anti-hopping function, hydraulically operated
Gearbox Built-in six-speed helical gearbox
Drive Shaft drive
Chassis / brakes  
Frame Two-section frame, front- and bolted on rear frame, load-bearing engine
Front wheel location / suspension Upside-down telescopic fork. diameter 45 mm travel 140mm, silver-anodized
Rear wheel location / suspension BMW Motorrad EVO Paralever: Spring preload steplessly and hydraulically adjustable via handwheel, rebound damping adjustable, WAD travel-related damping strut
Suspension travel front / rear 140 mm / 140 mm
Wheelbase 1,515 mm
Castor 125.6 mm
Steering head angle 62.3°
Wheels Cast aluminium wheels
Rim, front 3.50 x 17"
Rim, rear 5.50 x 17"
Tyres, front 120/70 ZR 17
Tyres, rear 180/55 ZR 17
Brake, front Double-disc with four-piston radial brake calipers, diameter 320 mm
Brake, rear Single disc brake with double-piston floating caliper, diameter 276 mm
ABS BMW Motorrad Integral ABS (partially-integral), switchable
Dimensions / weights  
Length 2,165 mm
Width (incl. mirrors) 880 mm
Height (excl. mirrors) 1,300 mm
Seat height, unladen weight 790 mm (low seat 760 mm, high seat 820 mm)
Inner leg curve, unladen weight 1780 mm (low seat 1720, high seat 1835 mm)
Unladen weight, road ready, fully fuelled 1) 232 kg
Permitted total weight 450 kg
Payload (with standard equipment) 218 kg
Usable tank volume 18 litres
Reserve Approx. 4 litres
  • Technical data relate to the unladen weight (DIN)
  • 1) According to Directive 93/93/EEC with all fluids, fuelled to at least 90% of usable fuel tank