Alpine White
Platin Bronze Metallic
Carbon Black Metallic

R 1200 RT

Mis puutub kahesilindriliste mootorrataste fännidesse, siis sellel esmaklassilisel matkarattal on hästi meeldejääv lühend, mis on olnud kasutusel juba ligi 30 aastat: RT. Vähe tõenäoline, et on veel teist sellist mootorratast, mis on algusest lõpuni nii täiuslikult konstrueeritud: suupärane kaitse tuule ja ilma eest, optimaalne ergonoomika, äärmiselt mugav juhtimine tänu tippklassi raamile, mille juurde saab valida unikaalse lisavarustuse nagu ASC ja ESA II*.

Tõenäoliselt väljendavad just need omadused matkarataste segmendis ülimat uuenduslikkust. Tänu uuele dünaamilisele disainile on R 1200 RT kõik näitajad ülivõimsad ja kõik selles mootorrattas väljendab sõnumit: mõeldud tuhandete miilide läbimiseks, ja seda ühe hingetõmbega.

Täiustatud mootori ja suurele rattale omase dünaamika kooslus. Uue versiooni boksermootori omadusi on veelgi täiustatud. Selle mootori hiilguseks on mudelilt HP2 Sport pärit radiaalne klapisüsteem DOHC**, mis selles rattas on mõeldud andma suuremat pöördemomenti ilma sujuvat käiguvahetust mõjutamata: maksimaalne pöördemoment 120 Nm pööretel 6000 p/min, kusjuures nimivõimsus on endiselt 81 kW (110 hj). Sellega kaasneb telgsurvejõu oluline suurenemine alates mootori madalamatest pööretest kuni üle keskmise ulatuvate pööreteni. Tänu väljalaskesüsteemi uuele klapile on mootori tööhääl vaiksem, ent mootor ise dünaamilisem.

Ja kui mugavusest rääkida, siis selle ratta lisavarustuses on uus helisüsteem, mille juhtimiseks kasutatakse ainulaadset uudset Multi-Controllerit – hooba, mis võimaldab juhtida helisüsteemi kõiki funktsioone ühest kohast.

Nii et ainus asi, mida te ise peate tegema, on edasimüüja külastamine ja proovisõidule minek.

*ESA II = elektrooniline vedrustuse reguleerimine. Vedruaseme ja vedru jäikuse elektrooniline reguleerimine.

* DOHC = topelt ülanukkvõll, kaks ülanukkvõlli silindri kohta.

Laadi alla BMW mootorrataste hinnakiri (PDF)

 
BMW R 1200 RT
BMW R 1200 RT
Engine  
Type Air/liquid-cooled twin-cylinder four stroke boxer engine with double overhead spur-gear driven camshaft and balance shaft
DOHC cyclinder head with four valves per cylinder built into crankcase
Bore x stroke 101 mm x 73 mm
Capacity 1,170 cc
Rated output 125 bhp (92 kW) at 7,750 rpm
Max. torque 125 Nm at 6,500 rpm
Compression ratio 12.5 : 1
Mixture control / engine management Digital engine management, electronic intake pipe fuel injection
E-Gas (ride by wire) electronic throttle control
Emission control Closed-­loop 3-­way catalytic converter, emission standard EU-­4
Performance / fuel consumption  
Maximum speed Over 200 km/h
Fuel type Premium unleaded, 95 octane (RON)
Electrical system  
Alternator Three-phase alternator 540 W
Battery 12 V / 16 Ah, maintenance-free
Power transmission  
Clutch Wet eight-disc clutch with anti-hopping function, hydraulically operated
Gearbox Built-in six-speed helical gearbox
Drive Shaft drive
Chassis / brakes  
Frame Two-section frame consisting of front and rear sections, load-bearing engine-gearbox unit
Front wheel location / suspension BMW Motorrad Telelever; stanchion diameter 37 mm
Rear wheel location / suspension BMW Motorrad EVO Paralever: Spring preload steplessly and hydraulically adjustable via handwheel, adjustable rebound damping, WAD travel related damping strut
Suspension travel front / rear 120 mm / 136 mm
Wheelbase 1,485 mm
Castor 116 mm
Steering head angle 63.6°
Wheels Cast aluminium wheels
Rim, front 3.50 x 17"
Rim, rear 5.50 x 17"
Tyres, front 120/70 ZR 17
Tyres, rear 180/55 ZR 17
Brake, front Double disc brake with radial brake calipers, diameter 320 mm
Brake, rear Single disc brake, diameter 276 mm
ABS BMW Motorrad Integral ABS (partially-integral)
Dimensions / weights  
Length 2,222 mm
Width (incl. mirrors) 982.8 mm (incl. panniers: 984.5 mm)
Height (excl. mirrors) 1,415.6 mm
Seat height, unladen weight 805 / 825 mm (high seat*: 830 / 850 mm; low seat*: 760 / 780 mm) *OE
Inner leg curve, unladen weight 1,810 / 1.,850 mm (high seat*: 1,875 / 1,915 mm; low seat*: 1,740 / 1,780 mm) *OE
Unladen weight, road ready, fully fuelled 1) 276 kg
Permitted total weight 495 kg
Payload (with standard equipment) 219 kg
Usable tank volume 25 litres
Reserve Approx. 4 litres
  • Technical data relate to the unladen weight (DIN)
  • 1) According to Directive 93/93/EEC with all fluids, fuelled to at least 90% of usable fuel tank