Departed

Imetlusväärne mootorratas Custom Works ZONilt

Custom Works ZONi tiim Jaapanist on saanud oma kohandatud mootorrataste eest arvukaid auhindu. Departediga suutsid Yuichi Yoshizawa ja Yoshikazu Ueda taas furoori tekitada – ja nad saidki kärmelt järgmise auhinna. Masina südames on täiesti uut tüüpi kahesilindriline lamamootor.

Profiili kirjeldus

Mootorratas

Departed

Töökoda

Custom Works ZON

Kohandaja

Yuichi Yoshizawa, Yoshikazu Ueda

Ehitusaasta

2018

Kategooria

Land Speed Racer

Rabav Land Speed Racer.

Rabav Land Speed Racer.

Seekord läksid asjad hoopis teisiti. Tavaliselt ehitab kohandaja olemasoleva mootorratta ümber ja annab sellele ainulaadse välimuse. Seejärel klient imetleb enne ja pärast efekti. Ja on sageli hämmeldunud. Ent selles projektis ei olnud kohandajal Yuichi Yoshizawal kindlat vundamenti. Kuid tal oli olemas süda – uut tüüpi kahesilindrilise lamamootori prototüüp. Eesmärk oli luua mootori jaoks ainulaadne mootorratas.  

+ Loe edasi
See projekt tundub mulle nagu uuele reisile asumine ja lennukiga õhku tõusmine. “

Yuichi Yoshizawa

Custom Works ZON

Tugev kohalolu, suur väljakutse.

Kui mootor jõuab Custom Works ZONi, on Yuichi üllatunud. Jaapani kohandaja ei oodanud kahesilindrilise lamamootori tugevat iseloomu. Niihästi välimine geomeetria kui ka nähtavad elemendid meenutavad kahesilindrilisi lamamootoreid, mida BMW Motorrad ehitas kuni 1960ndate lõpuni. Kroomkattega torud kaitsevad silindrite kohal jooksvaid tõukurvardaid. Kuna vastastikku asuvad ja eenduvad silindrid on kahesilindrilise lamamootori puhul iseloomulikud, peab ta raami ja kere disainimist erilise tähtsusega ülesandeks. Ta seisab katsumusega silmitsi ja juurdleb selle üle pikemalt. Yuichi kujutab ette, kuidas ta mootoriga gaasi põhja vajutab. Siis tuleb talle mõte – ta tahab luua Land Speed Raceri.

+ Loe edasi

Üllatusega Departure.

Kohandaja ja tema kollegi Yoshikazu Ueda jaoks algab suure ajakuluga etapp – augusti algusest novembri lõpuni lukustavad nad end oma töökotta, et seal keevitada ja kruvida mootorratta kallal, mida pole veel olemas. Kuid projekt ise täidab neid uhkusega. "Me saime uue mootori enne, kui keegi teine siin maailmas. Meil oli au luua kohandatud ratast, mis sai jõudu sellest mootorist. See üllatab kõiki; see on imeline tunne,“ ütleb Yuichi. Vaid mõned päevad hiljem, detsembri alguses, nägi mootorratas esimest korda ilmavalgust Jaapanis üritusel Yokohama Hot Rod Custom Show. Ja sa kiirelt auhinna Best of Show. Nõnda keerukas projekt, nii ainulaadne mootorratas vajas selgelt eristuvat nime: Departed – lahkumine positiivse lükkega. „See tundub mulle nagu uuele rännakule asumine,“ ütleb Yuichi.

+ Loe edasi

Jaapanis valminud käsitöö.

Jaapanis valminud käsitöö.

ZONi allkiri on kõigi jaoks selgelt nähtav: klassikaline disain, tänapäevased tootmisvõtted ning suur pühendumus käsitööle ja üksikasjadele – kõik Jaapani parima kvaliteediga. Mootorratta väga madal siluett meenutab Ernst Henne rekordimasinaid hilistest 1920ndatest ja 1930ndatest. Kohandaja hindab eriti joont, mis kujundab mootorratast paagi algusest istme lõpuni. Suured rattad – 21 tolli ees, 26 tolli taga – on freesitud alumiiniumist ja varustatud võrdlemisi kitsaste rehvidega; ning tagaratta kiik ja trapetsikujuline esikahvel freesiti ühes tükis ning kinnitati peidetud vedrustusega torudest ruumiraami külge. Mootor ripub peenelt valmistatud raamikonstruktsioonis. Paak, istmeüksus ja eesmine küljepaneel on kõik käsitsi lehtmetallist valmistatud.

+ Loe edasi

Mootorratas lähedalt

Raam

Custom Works ZON

Keretöö

Custom Works ZONi paak ja istmekühm, iste kuureiyonsokult  

Esivedrustus

Custom Works ZONi kahvlikandur, Manitou amortisaator, Kustom Techi esipidur, esiratta pöid (2,15 x 21 tolli) Satsuma Cycle Worksilt (disainitud Custom Works ZONi poolt)  

Tagumine vedrustus

Custom Works ZONi kiik, ZF Sachsi vedrustus, Kustom Techi tagaratta pidur, 3,5 x 26-tolline tagaratta pöid Satsuma Cycle Worksilt (disainitud Custom Works ZONi poolt)

Väljalaskesüsteem

Käsitsi valmistatud Custom Works ZONi poolt, igal silindril on lühike summutitoru (ei ole omavahel ühendatud)  

Värviviimistlus

Konan Bankin, Mr. G joonemaalingud  

Mitmesugust

Süüde Silent Hektikult, karburaator Dellortolt (PHM 40)  

Vaade ülevalt mootorratta Departed esiosale
Fookus Departedi peakorteril
Kohandatud ratas Departed külgvaates kohandaja garaaži ees
Departed esiratta kahvli amortisaatoritega
Vaade tagaratta keskosale
Departedi esiosa
Boksermootori parem silinder ülaltvaates
Perspektiiv tagarattaga ja tagaosaga, fookuses alt

EILNE JA TÄNANE MÄNGUMAA

Yuichi Yoshizawat on mootorrattad lapsest saati paelunud: "Kui ma olin väike poiss, käisin alati kohalikus mootorrataste töökojas. See oli minu mängumaa," meenutab ta. Pärast kooli lõpetamist proovis Yuichi mitmeid töid. Ta ei jäänud rahule. "Üha rohkem kasvas idee, et tahan teha midagi, mida ma naudin. Siis avasin oma töökoja koos Uedaga, kes oli keskkoolis mu klassikaaslane".  

+ Loe edasi

Pilgud iga nurga alt.

Nad mõlemad uurisid ratast pikalt ja põhjalikult iga nurga alt ja asusid alles siis sellele ainulaadset välimust andma. Muudatused algavad mõtetes. Esmalt otsustavad kohandajad, millise suurusega rattaid kasutada. „See on väga oluline mootorratta üldise loomuse määramiseks,“ ütleb Yuichi. Järgmisena tuleb raam ja lõpuks jõuab kätte välisilme kord koos kõigi oluliste kereosadega. Custom Works ZONi suur eelis – tiim loob disaini ja toodab peaaegu kõik osad ise. "Kõige olulisem on, et kõik osad peavad õigesti toimima. Meie rattaid iseloomustab kvaliteetne disain ja suurepärane funktsionaalsus". See maksiim kehtib loomulikult ka Departedi puhul – kuigi asjad läksid sellega teisiti. Enne, pärast. Imetlus on suur.

+ Loe edasi

Sinu hinge hooandja

R nine T muudatused enim tunnustatud kohandajatelt

Lisateave

Sobilikud mootorrattad.

spinner