Departed
Custom Works ZONi tiim Jaapanist on saanud oma kohandatud mootorrataste eest arvukaid auhindu. Departediga suutsid Yuichi Yoshizawa ja Yoshikazu Ueda taas furoori tekitada – ja nad saidki kärmelt järgmise auhinna. Masina südames on täiesti uut tüüpi kahesilindriline lamamootor.
Profiili kirjeldus
Departed
Custom Works ZON
Yuichi Yoshizawa, Yoshikazu Ueda
2018
Land Speed Racer
Rabav Land Speed Racer.
Rabav Land Speed Racer.
Seekord läksid asjad hoopis teisiti. Tavaliselt ehitab kohandaja olemasoleva mootorratta ümber ja annab sellele ainulaadse välimuse. Seejärel klient imetleb enne ja pärast efekti. Ja on sageli hämmeldunud. Ent selles projektis ei olnud kohandajal Yuichi Yoshizawal kindlat vundamenti. Kuid tal oli olemas süda – uut tüüpi kahesilindrilise lamamootori prototüüp. Eesmärk oli luua mootori jaoks ainulaadne mootorratas.
Yuichi Yoshizawa
Custom Works ZON
Lahtiütlus
Siin näidatud sõidukid võivad olla muudetud ja täiendatud kolmandate osapoolte kohandatud osadega ja/või isevalmistatud osadega, mida BMW ei ole ei tootnud, levitanud ega testinud. BMW ei vastuta vähimalgi määral selliste muudatuste eest (sh näidatud kohandatud osade paigaldamine, omadused ja kasutamine). TÄHELEPANU! Seeriasõidukite muutmine (sh kolmandate osapoolte kohandatud osade ja/või isetehtud osade paigaldamine ja kasutamine) võib vähendada sõiduomadusi! Modifitseeritud BMW sõidukitega sõidate omal vastutusel.
Tugev kohalolu, suur väljakutse.
Kui mootor jõuab Custom Works ZONi, on Yuichi üllatunud. Jaapani kohandaja ei oodanud kahesilindrilise lamamootori tugevat iseloomu. Niihästi välimine geomeetria kui ka nähtavad elemendid meenutavad kahesilindrilisi lamamootoreid, mida BMW Motorrad ehitas kuni 1960ndate lõpuni. Kroomkattega torud kaitsevad silindrite kohal jooksvaid tõukurvardaid. Kuna vastastikku asuvad ja eenduvad silindrid on kahesilindrilise lamamootori puhul iseloomulikud, peab ta raami ja kere disainimist erilise tähtsusega ülesandeks. Ta seisab katsumusega silmitsi ja juurdleb selle üle pikemalt. Yuichi kujutab ette, kuidas ta mootoriga gaasi põhja vajutab. Siis tuleb talle mõte – ta tahab luua Land Speed Raceri.
Üllatusega Departure.
Kohandaja ja tema kollegi Yoshikazu Ueda jaoks algab suure ajakuluga etapp – augusti algusest novembri lõpuni lukustavad nad end oma töökotta, et seal keevitada ja kruvida mootorratta kallal, mida pole veel olemas. Kuid projekt ise täidab neid uhkusega. "Me saime uue mootori enne, kui keegi teine siin maailmas. Meil oli au luua kohandatud ratast, mis sai jõudu sellest mootorist. See üllatab kõiki; see on imeline tunne,“ ütleb Yuichi. Vaid mõned päevad hiljem, detsembri alguses, nägi mootorratas esimest korda ilmavalgust Jaapanis üritusel Yokohama Hot Rod Custom Show. Ja sa kiirelt auhinna Best of Show. Nõnda keerukas projekt, nii ainulaadne mootorratas vajas selgelt eristuvat nime: Departed – lahkumine positiivse lükkega. „See tundub mulle nagu uuele rännakule asumine,“ ütleb Yuichi.
Jaapanis valminud käsitöö.
Jaapanis valminud käsitöö.
ZONi allkiri on kõigi jaoks selgelt nähtav: klassikaline disain, tänapäevased tootmisvõtted ning suur pühendumus käsitööle ja üksikasjadele – kõik Jaapani parima kvaliteediga. Mootorratta väga madal siluett meenutab Ernst Henne rekordimasinaid hilistest 1920ndatest ja 1930ndatest. Kohandaja hindab eriti joont, mis kujundab mootorratast paagi algusest istme lõpuni. Suured rattad – 21 tolli ees, 26 tolli taga – on freesitud alumiiniumist ja varustatud võrdlemisi kitsaste rehvidega; ning tagaratta kiik ja trapetsikujuline esikahvel freesiti ühes tükis ning kinnitati peidetud vedrustusega torudest ruumiraami külge. Mootor ripub peenelt valmistatud raamikonstruktsioonis. Paak, istmeüksus ja eesmine küljepaneel on kõik käsitsi lehtmetallist valmistatud.
Mootorratas lähedalt
Custom Works ZON
Custom Works ZONi paak ja istmekühm, iste kuureiyonsokult
Custom Works ZONi kahvlikandur, Manitou amortisaator, Kustom Techi esipidur, esiratta pöid (2,15 x 21 tolli) Satsuma Cycle Worksilt (disainitud Custom Works ZONi poolt)
Custom Works ZONi kiik, ZF Sachsi vedrustus, Kustom Techi tagaratta pidur, 3,5 x 26-tolline tagaratta pöid Satsuma Cycle Worksilt (disainitud Custom Works ZONi poolt)
Käsitsi valmistatud Custom Works ZONi poolt, igal silindril on lühike summutitoru (ei ole omavahel ühendatud)
Konan Bankin, Mr. G joonemaalingud
Süüde Silent Hektikult, karburaator Dellortolt (PHM 40)
EILNE JA TÄNANE MÄNGUMAA
Yuichi Yoshizawat on mootorrattad lapsest saati paelunud: "Kui ma olin väike poiss, käisin alati kohalikus mootorrataste töökojas. See oli minu mängumaa," meenutab ta. Pärast kooli lõpetamist proovis Yuichi mitmeid töid. Ta ei jäänud rahule. "Üha rohkem kasvas idee, et tahan teha midagi, mida ma naudin. Siis avasin oma töökoja koos Uedaga, kes oli keskkoolis mu klassikaaslane".
Pilgud iga nurga alt.
Nad mõlemad uurisid ratast pikalt ja põhjalikult iga nurga alt ja asusid alles siis sellele ainulaadset välimust andma. Muudatused algavad mõtetes. Esmalt otsustavad kohandajad, millise suurusega rattaid kasutada. „See on väga oluline mootorratta üldise loomuse määramiseks,“ ütleb Yuichi. Järgmisena tuleb raam ja lõpuks jõuab kätte välisilme kord koos kõigi oluliste kereosadega. Custom Works ZONi suur eelis – tiim loob disaini ja toodab peaaegu kõik osad ise. "Kõige olulisem on, et kõik osad peavad õigesti toimima. Meie rattaid iseloomustab kvaliteetne disain ja suurepärane funktsionaalsus". See maksiim kehtib loomulikult ka Departedi puhul – kuigi asjad läksid sellega teisiti. Enne, pärast. Imetlus on suur.