Üks ajalugu, lugematu arv lugusid

BMW mootorrataste ajalugu oluliselt kujundavad inimesed lähevad normist kaugemale. Kõik sai alguse peadisainer Max Frizist, kes disainis esimese BMW mootorratta, mida esitleti Saksa autonäitusel 28. septembril 1923. Talle järgnesid disainerid, võidusõitjad ja pioneerid, kes esitasid status quole väljakutse. 1924. aastal mängis Rudolf Schleicher juhtivat rolli BMW R 37 mootori, BMW Motorradi esimese sportmudeli arendamisel. 1937. aastal purustas Ernst Jakob Henne täisvarustusega varustatud BMW 500 Kompressor maismaa kiirusrekordi, jõudes kiiruseni 279,503 km/h. 1939. aastal võitis Georg „Schorsch“ Meier esimese mitte-britina BMW Kompressoril Mani saarel seenioride TT. Isegi täna mõtlevad BMW Motorradi inimesed ajast ette, arendades näiteks uutel ajamitel põhinevaid uusi rattakontseptsioone.

+ Loe edasi
Illustreeritud kunstiteos BMW Motorradi 100. aastapäevaks 2023. aastal

100 aastat pildil

100 aastat kunstiteoses: see motiiv toob mängulisel ja illustreerival viisil esile BMW Motorradi sajandipikkuse ajaloo. Milliseid verstaposte näed sina? Boksermootor, Pariisi-Dakari võitja poseerimine, lehviga juubelimudel, BMW Groupi tehas Berliinis ja palju muud.

+ Loe edasi
„ 

Sinu lugu muudab meie loo täielikuks × 100 aastat

 “

Max Friz –
peadisainer aastast 1917

1917. aastast sai Max Frizist BMW peadisainer, kes pööras tähelepanu oma suurele kirele: mootorratta arendamisele. Vaid nelja nädalaga pani ta kogu kujunduse paberile. Tema visiooni, BMW R 32, tutvustatakse Saksamaa autonäitusel 2023. aasta septembris. Ülejäänu on ajalugu.

Hans A. Muth –
peadisainer aastast 1971

Hans A. Muth sai BMW Motorradi disaineriks esimest korda 1971. aastal. 1973. aastal pani ta oma kiirusekire tulemusena teele esimese BMW Motorradi superratta. Stiilne R 90 S sütitab vaatajates kirelõõma. Sellele järgnesid arvukad stiiliikoonid BMW Motorradi tooteajaloos.

Edgar Heinrich –
asepresident disaini alal 2012. aastast

Alates 2012. aastast, kui Edgar Heinrich juhtimise üle võttis, on ettevõte loonud touring-enduuroikooni BMW R 1200 GS ja supersportliku S 1000 RR; lisaks palju teisi mudeleid. Samas keskendub ta ka liikuvuse elektrifitseerimisele, näiteks avangardse elektritõukeratta CE 04 või visionäärsete mootorrataste arendamisele, nagu AMBY 2022.

 

Kaks fännidele suunatud mudelit juubeli puhul

Kaks fännidele suunatud mudelit juubeli puhul

Aastal 2023 tähistame oma juubelit kahe erimudeliga: BMW R 18 100 Years ja BMW R nineT 100 Years. Kroomitud paagi ja kroom-värvi tehnoloogiaga R nineT meenutab 1969. aasta mudelit R 75/5. Tilgakujulise paagiga R 18 peegeldab 1936. aasta R 5 disaini. Neid kahte tõelistele entusiastidele suunatud mudelit toodetakse mõlemat vaid 1923 eksemplari.

+ Loe edasi

100 aastat stiili ja lisatarvikuid

Ideaalne sobivus juubeliks: meie erumudeli 100 Years riietus, lisatarvikud ja lisavarustus. Esemed on eksimatult äratuntavad, näiteks tänu ainulaadsetele detailidele, spetsiaalsetele õmblustele või retrolõigetele. Lisatarvikud, nagu kotid ja mootorrattamatid, on saadaval erineva kujunduse ja suurusega ning lihtsalt ära tuntavad erimudeli 100 Years logo järgi. Tutvu erimudeli 100 Years tootevalikuga siin.

+ Loe edasi

Ajalugu jätkub

spinner