100 aastat „Make Life a Ride“
BMW Motorradi ajalugu iseloomustab tung saavutada edu. Olla edukas väljakutsetes ja tähistada edu. Siiski on olnud ka tagasilööke ja see on nõudnud rohkelt sihikindlust. Allaandmine ei olnud kunagi teemaks. Ettevõtte ajalugu räägib peamiselt inimestest, kes jagavad kirge: seiklejad, unistajad, leiutajad, sportlased, visionäärid – mehed ja naised, kelle eesmärk on teha tänavatel revolutsiooni suurepäraste ideedega kahel rattal. 100 aastat „Make Life a Ride“ vaimu. Selles vaimus võtame aega, et vaadata samaaegselt oma minevikku ja tulevikku: 2023. aasta juubeliaasta sündmustele ja tipphetkedele. Ja rohkelt ideid on veel tulekul.
Üks ajalugu, lugematu arv lugusid
BMW mootorrataste ajalugu oluliselt kujundavad inimesed lähevad normist kaugemale. Kõik sai alguse peadisainer Max Frizist, kes disainis esimese BMW mootorratta, mida esitleti Saksa autonäitusel 28. septembril 1923. Talle järgnesid disainerid, võidusõitjad ja pioneerid, kes esitasid status quole väljakutse. 1924. aastal mängis Rudolf Schleicher juhtivat rolli BMW R 37 mootori, BMW Motorradi esimese sportmudeli arendamisel. 1937. aastal purustas Ernst Jakob Henne täisvarustusega varustatud BMW 500 Kompressor maismaa kiirusrekordi, jõudes kiiruseni 279,503 km/h. 1939. aastal võitis Georg „Schorsch“ Meier esimese mitte-britina BMW Kompressoril Mani saarel seenioride TT. Isegi täna mõtlevad BMW Motorradi inimesed ajast ette, arendades näiteks uutel ajamitel põhinevaid uusi rattakontseptsioone.

100 aastat pildil
100 aastat kunstiteoses: see motiiv toob mängulisel ja illustreerival viisil esile BMW Motorradi sajandipikkuse ajaloo. Milliseid verstaposte näed sina? Boksermootor, Pariisi-Dakari võitja poseerimine, lehviga juubelimudel, BMW Groupi tehas Berliinis ja palju muud.
Sinu lugu muudab meie loo täielikuks × 100 aastat
“Max Friz –
peadisainer aastast 1917
1917. aastast sai Max Frizist BMW peadisainer, kes pööras tähelepanu oma suurele kirele: mootorratta arendamisele. Vaid nelja nädalaga pani ta kogu kujunduse paberile. Tema visiooni, BMW R 32, tutvustatakse Saksamaa autonäitusel 2023. aasta septembris. Ülejäänu on ajalugu.
Hans A. Muth –
peadisainer aastast 1971
Hans A. Muth sai BMW Motorradi disaineriks esimest korda 1971. aastal. 1973. aastal pani ta oma kiirusekire tulemusena teele esimese BMW Motorradi superratta. Stiilne R 90 S sütitab vaatajates kirelõõma. Sellele järgnesid arvukad stiiliikoonid BMW Motorradi tooteajaloos.
Edgar Heinrich –
asepresident disaini alal 2012. aastast
Alates 2012. aastast, kui Edgar Heinrich juhtimise üle võttis, on ettevõte loonud touring-enduuroikooni BMW R 1200 GS ja supersportliku S 1000 RR; lisaks palju teisi mudeleid. Samas keskendub ta ka liikuvuse elektrifitseerimisele, näiteks avangardse elektritõukeratta CE 04 või visionäärsete mootorrataste arendamisele, nagu AMBY 2022.
Kaks fännidele suunatud mudelit juubeli puhul
Kaks fännidele suunatud mudelit juubeli puhul
Aastal 2023 tähistame oma juubelit kahe erimudeliga: BMW R 18 100 Years ja BMW R nineT 100 Years. Kroomitud paagi ja kroom-värvi tehnoloogiaga R nineT meenutab 1969. aasta mudelit R 75/5. Tilgakujulise paagiga R 18 peegeldab 1936. aasta R 5 disaini. Neid kahte tõelistele entusiastidele suunatud mudelit toodetakse mõlemat vaid 1923 eksemplari.
100 aastat stiili ja lisatarvikuid
Ideaalne sobivus juubeliks: meie erumudeli 100 Years riietus, lisatarvikud ja lisavarustus. Esemed on eksimatult äratuntavad, näiteks tänu ainulaadsetele detailidele, spetsiaalsetele õmblustele või retrolõigetele. Lisatarvikud, nagu kotid ja mootorrattamatid, on saadaval erineva kujunduse ja suurusega ning lihtsalt ära tuntavad erimudeli 100 Years logo järgi. Tutvu erimudeli 100 Years tootevalikuga siin.