100 aastat „Make Life a Ride“
BMW Motorradi ajalugu iseloomustab tung saavutada edu. Olla edukas väljakutsetes ja tähistada edu. Siiski on olnud ka tagasilööke ja see on nõudnud rohkelt sihikindlust. Allaandmine ei tule kõne allagi. Ettevõtte ajalugu räägib peamiselt inimestest, kes jagavad kirge: seiklejad, unistajad, leiutajad, sportlased, visionäärid – mehed ja naised, kelle eesmärk on teha tänavatel revolutsiooni suurepäraste ideedega kahel rattal. 100 aastat „Make Life a Ride’i“ vaimu. Selles vaimus võtame aega, et vaadata korraga oma minevikku ja tulevikku: 2023. aasta juubeliaasta sündmustele ja tipphetkedele. Ja rohkelt ideid on veel tulekul.
Üks ajalugu, lugematu arv lugusid
BMW mootorrataste ajalugu oluliselt kujundavad inimesed lähevad normist kaugemale. Kõik sai alguse peadisainer Max Frizist, kes disainis esimese BMW mootorratta, mida esitleti Saksa autonäitusel 28. septembril 1923. Talle järgnesid disainerid, võidusõitjad ja pioneerid, kes esitasid status quole väljakutse. 1924. aastal mängis Rudolf Schleicher juhtivat rolli BMW R 37 mootori, BMW Motorradi esimese sportmudeli arendamisel. 1937. aastal purustas Ernst Jakob Henne täisvarustusega varustatud BMW 500 Kompressor maismaa kiirusrekordi, jõudes kiiruseni 279,503 km/h. 1939. aastal võitis Georg „Schorsch“ Meier esimese mitte-britina BMW Kompressoril Mani saarel seenioride TT. Isegi täna mõtlevad BMW Motorradi inimesed ajast ette, arendades näiteks uutel ajamitel põhinevaid uusi rattakontseptsioone.
100 aastat pildil
100 aastat kunstiteoses: see motiiv toob mängulisel ja illustreerival viisil esile BMW Motorradi sajandipikkuse ajaloo. Milliseid verstaposte näed sina? Boksermootor, Pariisi-Dakari võitja poseerimine, lehviga juubelimudel, BMW Groupi tehas Berliinis ja palju muud.
Sinu lugu muudab meie loo täielikuks × 100 aastat
“Max Friz –
peadisainer aastast 1917
1917. aastast sai Max Frizist BMW peadisainer, kes pööras tähelepanu oma suurele kirele: mootorratta arendamisele. Vaid nelja nädalaga pani ta kogu kujunduse paberile. Tema visiooni, BMW R 32, tutvustatakse Saksamaa autonäitusel 2023. aasta septembris. Ülejäänu on ajalugu.
Hans A. Muth –
peadisainer aastast 1971
Hans A. Muth sai BMW Motorradi disaineriks esimest korda 1971. aastal. 1973. aastal pani ta oma kiirusekire tulemusena teele esimese BMW Motorradi superratta. Stiilne R 90 S sütitab vaatajates kirelõõma. Sellele järgnesid arvukad stiiliikoonid BMW Motorradi tooteajaloos.
Edgar Heinrich –
asepresident disaini alal 2012. aastast
Alates 2012. aastast, kui Edgar Heinrich juhtimise üle võttis, on ettevõte loonud touring-enduuroikooni BMW R 1200 GS ja supersportliku S 1000 RR; lisaks palju teisi mudeleid. Samas keskendub ta ka liikuvuse elektrifitseerimisele, näiteks avangardse elektritõukeratta CE 04 või visionäärsete mootorrataste arendamisele, nagu AMBY 2022.
Jaga oma lugu
100 aastat – milline sõit! Oleme kindlad, et oled kogenud oma mootorrattal lugematuid erilisi, liigutavaid või lihtsalt hullumeelseid hetki. Sellised lood nagu sinu oma muudavad meie loo väga elavaks. Sest sina oled see, kes meie mootorratastega sõidab. Kõikjal üle maailma, ükskõik kuhu elu ja vabadus sind viivad. Jaga oma parimat lugu ja näita, et oled osa meie liikumisest vabaduse suunas. Lihtsalt laadi oma lugu sotsiaalmeediasse üles, kasutades teemaviidet #YourStoryMakesOursComplete, ja ka sind kuvatakse meie ajalooseinal.
100 aastat näitusel
Aastapäevanäitus, mille motoks on „100 AASTAT BMW MOTORRADI“, äratab ellu BMW Motorradi 100-aastase ajaloo. Võta ette teekond läbi 100 aasta, mis on täis kirge, suuri ambitsioone ja muljetavaldavaid lugusid. Tutvu meie ajalooga ja sukeldu kaasahaaravasse maailma, mis muudab mootorrattasõidukire kõigi meeltega tajutavaks. Alates maastikust kuni linnakeskkonnani välja saad kogeda kogu BMW Motorradi universumit siin. Ja on ütlematagi selge, et ka sina oled osa meie ajaloost.
Uus „vana“ retrorotster
R 12 nineT
R 12 nineT
Legendi evolutsioon. Uus R 12 nineT on ikoonilise R nineT retrorotsteri harmooniline järg. Uue ergonoomika, suurema dünaamika ja retrolikuma ilmega. See areneb, aga jääb siiski endale kindlaks. Nagu alati: puhas #SoulFuel. Ja see sobib siiski täiuslikult isikupärastamiseks. See on teel … aeg põnevust tunda!
Elektriline revolutsioon
BMW CE 02
Valluta linnatänavad selle stiilse inseneritöö abil. Elektriline BMW CE 02 liugleb muretult läbi isegi kitsaimate põiktänavate ja tipptunni liiklusest mööda. See on parim viis, et jõuda sinna, kuhu pead minema. Aga mis CE 02 täpselt on? Kas see on elektriline motoroller? Ei! Me andsime sellele nimeks eParkourer, sest see annab sulle parkuurijooksja nobeduse. Liigu omal moel.