Loodud jõu ja armuga
Kütusepaagid ja kampsunid, kiivrid ja tööriistad, kalligraafia ja fotograafia: Shinya Kimura, maailma ühe nõutuima (ja ühe kõige huvitavama!) kohandaja töökoda – või õigemini imeline ja korrapärane kaos – on täis igasuguseid mälestusasju ja hämmastavaid esemeid. Ühelgi aastal ei lahku tema pühadest ruumidest rohkem kui kaks või kolm mootorratast. Oma ümberehitusprojektide ajal keskendub ta alati ainult ühele mootorrattale korraga, et olla projektile täielikult pühendunud. Jaapani esteetika voolavus ja harmoonia ning Wabi-Sabi mängivad selles üliolulist rolli. Enamjaolt vanade mootorrataste paatina ja ehe iseloom on mehe jaoks sama olulised kui tulevase rattaga sõitja olemus. Lõppude lõpuks on rattur see, kes projektile punkti paneb. Seda põnevam on praegune olukord, kui Shinya töökojas on uhiuus R 18 ning asjaomane rattur ei ole keegi muu kui tema ise.
Minu meetod tuleneb valmistamisest, selle tunnetusest. Ilma visandite või jooniste, plaanide või mudeliteta.
“Shinya Kimura
Chabott Engineering
Kust pärineb see tunnetus, millega Shinya töötab? Ta omandas kogemusi oma vanemate needitehases Tokyo kesklinnas, mille juurde kuulusid tugevad õli ja külma terase lõhnad ning pidev masinate tagumine. Kõik see kujundas tema alateadvust ja vormis tema esimesed töökojakontseptsioonid. Tema isa oli ka luuletaja, ema aga oli omandanud meisterlikud kalligraafiaoskused. Sellest tulenevalt tundub, et Shinya on sünnist saati olnud ka esteetiliselt tundlik. Seetõttu uurib ta hoolikalt iga modifitseeritud mootorratta pärandit, juuri ja iseloomu, pöörates tähelepanu igale detailile kogu selle väärikuses. R 18 puhul on sellega kahtlemata käed tööd täis. Shinya mõistis seda väga kiiresti.
Suurt boksermootorit oma silmaga nähes sai ta kiiresti aru, et tegemist on suurima mootoriga, millega ta seni töötanud on. Kuid esialgne austuse tunne kadus juba väga lühikese aja pärast. Selle juhitavus meenutas Shinyale paljusid boksermootoriga mootorrattaid, mida ta oli elu jooksul omanud, eriti R 69 S-i. Talle avaldas kiiresti muljet R 18 lihtne juhitavus ja selle tagasiside. Ent kui ta esimest korda gaasihooba keeras, tundis ta täiesti uut boksermootori kogemust, kui 1800 cm³ piiramatu võimsus avanes. Shinya tundis, et teda valdab peaaegu rikkumata sõidurõõm, mistõttu oli tal raske mootorrattalt maha tulla. Sõites tundis ta selgelt, et „see jõud ei olnud kaootiline, taltsutamatu – vaid täis suveräänsust ja elegantsi. Midagi, mida ainult BMW suudab pakkuda.“ Ta andis modifitseerimisprojektile kiiresti nime: „The Wal“ – kombinatsioon puhtast võimsusest ja dünaamilisest graatsiast.
Sellest tulenevalt oli ka mootorratta fookus kiiresti kindlaks määratud: „The Wal“ pidi sobima Shinya ja tema sõiduviisiga. Oma spetsifikatsiooni kutsub ta sportlikuks kestvussõidurattaks. Pikendatud dünaamiline istumisasend ja erinevad välisdetailid olid hädavajalikud, et rahuldada just tekkinud suure bokseriga pikkade reiside ettevõtmise himu. Ümberehituse käigus oli Shinya eriti rahul ühe asjaga: ta suutis kohandada R 18 oma tunnete ja nõudmiste põhjal, muutmata seejuures vähimalgi määral mootorratta muljetavaldavat juhitavust ja sõidukogemust. Järelikult õnnestus R 18-l üllatada isegi imelise ja korrapärase kaose isandat.
Mootorratas lähemalt
Raam ja vedrustuse komponendid on identsed originaaliga. Shinya ei näinud selles valdkonnas oma sportlikule kestvussõidurattale arengupotentsiaali.
Esiteks andis Shinya kõigile värvimisele minevatele detailidele haamriga ühtlase viimistluse ja tekstuuri ning seejärel kaeti need pronksitooni pulbervärviga.
Shinya kujundas istme ise. Selle tootmise võttis enda ülesandeks Jaapani ettevõte BACKDROP Leathers. Sügav korviste võimaldab sõitjatel peaaegu täielikult mootorrattaga üheks saada.
Ikooniline pisarakujuline kütusepaak asendati teistsugust vormi paagiga, et lisada kütuse mahutavusele mõned lisatilgad: tänu piklikule kastikujule mahutab kütusepaak nüüd ligi neli liitrit kütust rohkem.
Pärast kõigi kereosade valmimist mõtles Shinya pikalt ja põhjalikult ning jõudis järeldusele, et väljalasketorude ikonograafilised jooned ei vaja muud kui musta värvi.
Nagu kõik teisedki keredetailid, on ka see alumiiniumist osa käsitsi vormitud. See täiendab nii harmoonilisi jooni kui ka mootorratta voolujoonelisust ning sisaldab ühtlasi silmatorkavat ümarat tagatuld.
Ja kuidas sina oma R 18 kujundad?
Ja kuidas sina oma R 18 kujundad?
R 18 disain ja ikonograafia paneb iga kohandaja südame kiiremini käima. Siiski, sinu pulssi tõstab kindlasti ka meie konfiguraator.
Lahtiütlus
Siin näidatud sõidukid võivad olla muudetud ja täiendatud kolmandate osapoolte kohandatud osadega ja/või isevalmistatud osadega, mida BMW ei ole ei tootnud, levitanud ega testinud. BMW ei vastuta vähimalgi määral selliste muudatuste eest (sh näidatud kohandatud osade paigaldamine, omadused ja kasutamine). TÄHELEPANU! Seeriasõidukite muutmine (sh kolmandate osapoolte kohandatud osade ja/või isetehtud osade paigaldamine ja kasutamine) võib vähendada sõiduomadusi! Modifitseeritud BMW sõidukitega sõidate omal vastutusel.