Enduurode valitseja.

Dirk Thelen ületab Enduro d’Agadiri takistused BMW F 850 GS-i seljas.

Dirk Theleni puhul liiguvad asjad vaid ühes suunas: edasi, kaugemale ja ülespoole. Kus teised nelja päeva pikkuse Enduro d’Agadiri osalejad oma kõvadel enduuroratastel kivise kruusa, liivaste teede ja märja savimudaga võitlevad, seab neljakordne Saksa enduurotšempion tempo pingutusteta – uue F 850 GS-i seljas. See on pikamaasõidu-enduuroratas, mis läbib karmid katsed ja teed, otse läbi Maroko. 

Oota maagiat.

Kui hommikupäike tõuseb Tafraouti kaguosa kohal, sädelevad Antiatlase aheliku tipud maagilise punase helgiga. Sellisena mäletab Dirk Thelen viljatut, kuid muljetavaldavat Põhja-Aafrika riigi maastikku. Neid imelisi hetki on ta minevikus korduvalt kogenud – see on hea treeninguga ja kogenenud mootorratturil üheksas kord osaleda Enduro d’Agadiril. Ja ta jõuab alati edukalt sihtkohta BMW mootorratta seljas – olgu selleks HP2 Enduro, F 650 GS, F 800 GS, R 1200 GS või nüüd uhiuus F 850 GS. Kuid see kord ei ole neljapäevalise Enduro alguses esialgsest maagiast kuigi palju tunda ja ka punane helk pole nähtav. Veel mitte. 

+ Loe edasi
Läbi kärestike sõitmine

Vesi ulatub istmeni.

Ilmastikutingimused on tõeline katsumus umbes 50 sõitjale. Üheksa kraadi Celsiuse järgi ja pidev vihm muudavad esimesed kaks päeva väga keeruliseks ja peaaegu täiesti ettearvamatuks. See, mis paistis esialgu olevat väike ojake, paisus mühisevaks vetevooks, mille osalejad pidid läbima. „Vesi ulatus peaaegu meie istmeni,“ jutustab Dirk. Sellegipoolest ületas ta F 850 GS-i seljas jõe oskuslikult. Kuid üks teine osaleja paisati ratta seljast ja kanti 50 meetrit allavoolu. Viga ta ei saanud, kuid oli üsna läbisolgutatud. Ratas leiti kaks päeva hiljem, kui üleujutus taandus.

+ Loe edasi

Ületa piire, kasvõi hambad ristis.

Järeleandmatu paar – sõitmine nõuab nii vihmas kui ka päikeses suurt kogemust ja vastupidavust.

Ületa piire, kasvõi hambad ristis.

Vihm, tuul, märjad seadmed, ööbimine magamiskotis – esimene päev lõppeb Dirkile põnevalt. "Kuid minul hakkas õhtul külm." Öösel langeb temperatuur umbes viie kraadini ja tuul on lõikav. Hoolimata mütsist, sulejakist, kampsunist, sokkidest, pikkadest pükstest ja magamiskotist väriseb kogu tema keha. "Ma surusin hambad risti, nihutasin oma piire ja palvetasin, et läheks soojemaks. See oli minu jaoks väga intensiivne kogemus." Pärast väljas veedetud ööd lähevad Dirk ja teised enduurol osalejad tagasi kaljudele. Samal ajal on pinnas pehmemaks muutunud. Ma harjusin sellega, kasutasin mootorratast vastavalt või sõitsin sellega taktikaliselt nutikalt.

+ Loe edasi

Põnevus peidab end tundmatuses.

Põnevus peidab end tundmatuses.

Mitmekordse enduurotšempioni hinnangul saab Enduro d’Agadiri põnevuse võtta kokku kõigest ühe sõnaga – tundmatus. Vahel viib see meid üle kiviste pindade, et seejärel taas liiva suunduda." Ükski sõitja ei tea, mis ootab teda järgmise kurvi taga. Pole ühtki teemärki ega mingit muud teavet. Selle asemel kuristikud, kivine maastik, järsud tõusud ja langused ning väljakutseid pakkuvad rahnud.

+ Loe edasi
Sõit käänulistel teedel

Üllatused on pidevad reisikaaslased.

"Sõidad ümber käänaku ja järgmisel hetkel suundud otsejoones suure löökaugu poole. Pead olema iga hetk valmis, et ootamatult seisab sinu ees eesel või mõni muu loom." Oluline on säilitada rahu, teha õigeid otsuseid ja mitte kahjustada mootorratast. "Selles mõttes on minu prioriteet jõuda oma sihtkohta ", ütleb Dirk, kirjeldades oma strateegiat. 49-aastast sõitjat Eifelit erutab ka võimalus panna oma võimeid koos BMW touring-enduuroga proovile maastikul, mis on sama palju keeruline kui stardijoonel olevad vastased on tugevad. Ja olla seejuures täiesti konkurentsivõimeline.

+ Loe edasi

Metsikute ja vastupidavate enduurode maailmas.

Metsikute ja vastupidavate enduurode maailmas.

Enduro d’Agadir on juba loomu poolest suur ettevõtmine ja ka konkurendid annavad võimaluse end korralikult proovile panna. Kuna vastupidavad enduurorattad on loodud spordi jaoks kasutamiseks, kaaluvad need umbes 120 kilogrammi ja suudavad pakkuda 40 kuni 55 hobujõudu. Dirk selgitab: "Võrdluseks – BMW F 850 GS kaalub peaaegu 230 kilogrammi ja selle muljetavaldava mootori väljund on jõulised 95 hj. Kohe, kui vajan võimsust, on see olemas – täiesti usaldusväärne mootorratas.." Seiklusratas peab ideaalselt keerulistele tingimustele vastu.

+ Loe edasi

Ratas, mis suudab nii mõndagi.

Neljakordsel Enduro tšempionil jagub F 850 GS-i kohta ohtralt kiidusõnu.

Ratas, mis suudab nii mõndagi.

Dirk kiidab F 850 GS-i uskumatut stabiilsust, muljetavaldavalt sirget otsesuunas sõitmist ja ülitäpset juhitavust. „Mootor rühib jõuliselt edasi ja tekitab külluslikult pöördemomenti.“ Samuti meeldivad Dirkile pärast tervet sõidus veedetud päeva madalad kangutavad jõud ning uus läbilibisev sidur. „F 850 GS on tõeliselt täiuslik maastikusõidu jaoks. Suur 21-tolline esiratas tagab selle. Ratas suudab nii mõndagi ja selle sooritusvõime on tõeliselt muljetavaldav."

+ Loe edasi
Enduro d’Agadiril sõitmise võlu seisneb selles, et saad näidata, et tuled toime maastikuga, mis pakub sama palju väljakutseid nagu ka stardijoonel olevad BMW touring-enduuroga vastased. Ja olla seejuures täiesti konkurentsivõimeline. “

Dirk Thelen, neljakordne Saksa Enduro tšempion

Erikatse = kannatuste aeg.

Erikatse = kannatuste aeg.

Enduro marsruut viib sõitjad Maroko sadamalinnast Agadirist kagus asuvasse Tafraouti, et liikuda seejärel läände, Antiatlase aheliku eelmäestikul asuva Tizniti suunas. Neljapäevased etapid on mitmesuguse pikkusega, ulatudes 174 kilomeetrist 239 kilomeetrini. Teine päev algab Dirki jaoks Tafraoutis. Vahetult pärast starti läbitakse erikatse, et siseneda seejärel mäestikku, mis pakub hulgaliselt kividerohkeid tõuse. „Erikatse kompab mu piire, ma sõidan agressiivselt, samas siiski ettevaatlikult, et saaksin oma masinat maksimaalselt kasutada. Sellega katsetan materjalide vastupidavust ning ka ratas peab kannatama. Lõppkokkuvõttes on kõik vaid aja küsimus." Liivaste pindadega erikatsetes saab Dirk kasutada GS-i veojõu eeliseid. Maastikul lülitub ta „Enduro Pro“ režiimi. "Mootorratast on tagaratta abil ülimalt lihtne juhtida. Mis pinnaga ka tegu ei oleks, tundub mulle, et F 850 GS-i saab suunata sujuvalt ja täpselt sinna, kuhu iganes juht soovib.

+ Loe edasi
Sõit kaljusel rajal

Dirk jätkab oma mõtetega.

Järgmistel päevadel sõidab Dirk ülimalt kivistel üksikutel radadel. Kitsastel teedel peab ta oma mootorratta mõõtmeid alati õigesti hindama. Ta veedab suurema osa viimasest päevast liivastel teedel. Mis maastikuga ta ka ei kohtuks: „On oluline mitte kunagi alla anda ja mitte teha vigu. Ning kui ma teengi vigu, pean tulema toime tagajärgedega ja jätkuvalt positiivselt mõtlema.“ Etappide ajal ei mõtle ta järgmisele päevale, vaid keskendub täielikult hetkele. Dirk on omas elemendis, naudib iga lõiku, olles ihu ja hingega asja juures. "Sa pead olema alati täiesti ärgas" ütleb sarmikas sportlane. Tema südames põleb leek mootorrataste ja motospordi jaoks. „Ma armastan selliseid kogemusi nagu Enduro d’Agadir. Öösiti leban voodis ärkvel – jätkates sõitu oma mõtetes."

+ Loe edasi

Kui sa pole vormis ja hea treeninguga, ei pea sa Enduro d’Agadiril päevagi vastu.   

Kõigel on tagajärjed.

Kodus valmistus Dirk intensiivselt Enduroks ette, viimistles oma sõidutehnikat ja töötas eriti oma füüsilise seisundi kallal. „Kui sa pole füüsiliselt vormis – olenevalt etapist ja maastikust – pole sul lootustki päev läbi sõita ja sihtpunkti jõuda.“ Igal teol on tagajärg – selles on Dirk kindel. Enduro d’Agadiril sõidab ta ühtlaselt ja ülimalt keskendunult kuni oma sihtkohani jõudmiseni. Õhtul tutvub ta loomulikult Maroko kultuuriga. Neljanda päeva lõpus kogeb ta taas kord punase graniidi helki. "See on tõesti hingetuksvõttev.“

+ Loe edasi

Teised lood, mis võivad sulle huvi pakkuda.

spinner