Tagasi Baieris pärast Indiat.
Pärast lühikest Indias viibimist naasis Edgar Heinrich Münchenisse, et juhtida BMW Motorradi disainitiimi. See oli rõõmus tagasitulek mootorrattaentusiastile, kelle karjäär algas BMWs aastal 1986. Tema juhatusel valmis mitmete BMW mootorrataste disain: Pariisi-Dakari ralliratas, K 1200 S ja R, HP2 Enduro, R 1150 GS, R 1200 GS ja hiljuti S 1000 RR.
Enne tema tööd India autotootja Bajaji juures oli ta seotud ka touring-rataste K 1600 GT ja GTL ning maxi scooter’ite C 600 Sport ja C 650 GT disainimisega.. Kõik need olid edukad tooted, mis avardasid juurutatud turusegmendi piire ning meelitasid paljusid uusi kliente kaubamärgi juurde. Eksklusiivses intervjuus BMW Motorradiga räägib Edgar Heinrich oma kirest igat liiki mootorrataste disainimise, kogumise ja taastamise vastu.
Kuidas olid lood GS-iga? Kui raske on täiustada disaini, seejuures traditsioone täiesti hävitamata?
Uued disainid vajavad sageli palju vaagimist. Sa ei taha seniseid GS-i omanikke eemale peletada. Kuid disainerina tahad sa alati midagi uut luua. Sedavõrd eduka disaini muutmine võib olla pisut hirmuäratav. Kui kaugele tahad sa minna? Kui kaugele pead sa minema? Hea asi on, et paljud tiimi liikmed – ka mina – on GS-i sõitjad ja elavad juba GS-i elustiili. Seega me teame, mida me GS-ilt tahame. See toimis täiuslikult uue R 1200 GS-iga. Oli väga oluline luua autentne GS. Selline, mis on tõene oma juurtele klassikalise välimuse ja disainiga, kuid uue ja dünaamilise tõlgendusega.
Seega, mida su garaažis praegu leidub?
Praegu on mu garaažis 16 mootorratast. Teiste hulgas ka mõned taastatud klassikud. Kas mootorrattaid saab üldse olla piisavalt? Mul on HP2, R 51/3, R 24, R 100 GS-i Pariisi-Dakari mudel, mitu Ducatit, üks vana Matchless ning Indias veedetud ajast Enfield, mida on Scrambleri osadega täiendatud. Samuti on seal üks 1961. a Vespa, väga lahe ja täiesti originaalne. Mul on isegi Gas Gas, millel ma osalesin takistussõitudel. Samuti on mul CB 650, CB550 ja Honda Dominator.Uued disainid vajavad sageli palju vaagimist.
Edgar Heinrich, BMW Motorradi peadisainer