Tagasi Baieris pärast Indiat.

Intervjuu Edgar Heinrichiga, BMW Motorradi peadisaineriga.

Pärast lühikest Indias viibimist naasis Edgar Heinrich Münchenisse, et juhtida BMW Motorradi disainitiimi. See oli rõõmus tagasitulek mootorrattaentusiastile, kelle karjäär algas BMWs aastal 1986. Tema juhatusel valmis mitmete BMW mootorrataste disain: Pariisi-Dakari ralliratas, K 1200 S ja R, HP2 Enduro, R 1150 GS, R 1200 GS ja hiljuti S 1000 RR.

Enne tema tööd India autotootja Bajaji juures oli ta seotud ka touring-rataste K 1600 GT ja GTL ning maxi scooter’ite C 600 Sport ja C 650 GT disainimisega.. Kõik need olid edukad tooted, mis avardasid juurutatud turusegmendi piire ning meelitasid paljusid uusi kliente kaubamärgi juurde. Eksklusiivses intervjuus BMW Motorradiga räägib Edgar Heinrich oma kirest igat liiki mootorrataste disainimise, kogumise ja taastamise vastu.

R 1200 GS-i disain oli just valmis, kui läksid Indiasse. Ratas valmis just sinu tagasitulekuks. Ja nüüd oled seotud uue ratta avalikustamisega. Kas oled tulemusega rahul?
Jah, ma olin väga rahul, kuid mitte üllatunud. Ma olin väga rahul meedia reaktsiooniga, kui me selle Intermotil välja lasime. See sai nii palju positiivset vastukaja. Ei ühtki negatiivset arvustust. Tundub, et see ratas meeldib kõigile. Paremat BMWsse tagasitulekut poleks saanud soovidagi.
+ Loe edasi

Kas pole kummaline töötada nii kaugel ees „päris maailmast"? Ja ennustada ning defineerida tulevikutrende?
See ajanihe on vaid osa disainist. Tundub, et töötad teises, lausa tulevikumaailmas. Kuid samuti pead olema realistlik ning töötama siin ja praegu. Sageli tundub, et uue ratta väljatulemiseni läheb nii kaua aega. Kuid kui su „laps“ lõpuks ilmavalgust näeb ja inimesed sellega tänavatel sõidavad, on see maailma parim tunne. Disainerid elavad tõesti teatavat paralleelelu. Ja me pole kunagi rahul. Kui ratas tuleb välja, mõtleme juba sellele, kuidas saaksime seda järgmises mudelis täiustada.
+ Loe edasi

Kuidas olid lood GS-iga? Kui raske on täiustada disaini, seejuures traditsioone täiesti hävitamata?

Uued disainid vajavad sageli palju vaagimist. Sa ei taha seniseid GS-i omanikke eemale peletada. Kuid disainerina tahad sa alati midagi uut luua. Sedavõrd eduka disaini muutmine võib olla pisut hirmuäratav. Kui kaugele tahad sa minna? Kui kaugele pead sa minema? Hea asi on, et paljud tiimi liikmed – ka mina – on GS-i sõitjad ja elavad juba GS-i elustiili. Seega me teame, mida me GS-ilt tahame. See toimis täiuslikult uue R 1200 GS-iga. Oli väga oluline luua autentne GS. Selline, mis on tõene oma juurtele klassikalise välimuse ja disainiga, kuid uue ja dünaamilise tõlgendusega.

+ Loe edasi

Ja kuidas on uute segmentidega nagu linnaliikuvus?
On väga värskendav olla osa sellest uuest segmendist. On tõesti põnev, et saame tuua sellesse segmenti omaenda tõlgenduse. On suurepärane luua jõulist disaini. Nagu me tegime C 600 Sporti ja C 650 GT-ga. See oli mu jaoks hämmastav kogemus tutvustada eelmisel suvel C evolutioni elektrirollerit ajakirjanikele ja VIP-idele. Ma olin Londonis, kui toimus prototüübi esitlemine ja testsõit. Nagu eeldatud, läks mõlemaga väga hästi, seda nii tehnilisest kui disaini vaatevinklist.
+ Loe edasi

Milliste BMW rataste kallal töötamist olete aastate jooksul eriliselt nautinud?
Iga BMW ratas on eriline ja seda on lõbus luua. Ma armastan väga Dakari ratastega töötamist, ilmselt kuna maastikusõit ja võidusõit on minu kirg. Lisaks esindavad nad seda, mida GS, kaksiksport minu jaoks tähendab. Üks huvitavamaid rattaid, mille ma lõin, oli K 1200 R. Kohe kindlasti polnud see loogiline ega ilmselge valik. Ja tol ajal ka kohe kindlasti mitte tüüpiline BMW. Kuid me tegime seda, kuigi see oli pisut hulljulge – ja tulemus meeldis mulle.
+ Loe edasi

Mootorrattad on ka suur osa sinu puhkeajast. Kas vanade mootorrataste putitamine on sinu jaoks põnev?
Kohe kindlasti. Mulle meeldib mootorrattaid taastada, võtta neid koost lahti ja ehitada millegi teistsugusena taas üles – isegi vanad BMW-de puhul. See ei ole siin eriti populaarne, kuna suurem osa inimesi arvavad, et vanad mootorrattad peavad säilitama oma originaalkuju, kuid ma olen kõik oma vanad BMW-d ümber ehitanud ja neid muutunud. Ainus, mille ma oma originaalseisundisse taastasin, oli mu Honda CB 500, ikooniline ratas minu noorusest. Mul on ka üks 1954. aasta BMW 51/3, mille muutsin ümber. See oli inspiratsioon Lo Rideri kontseptsiooni jaoks. Ratta leidmine, selle disaini muutmine ja isegi selle ümberdefineerimine – nagu kohandajad teevad – see on nii lahe. See meeldib mulle väga. Ja isegi minu 58 aastat vana BMW, mida kasutan oma igapäevamootorrattana, on alati olnud usaldusväärne.
+ Loe edasi

Seega, mida su garaažis praegu leidub?

Praegu on mu garaažis 16 mootorratast. Teiste hulgas ka mõned taastatud klassikud. Kas mootorrattaid saab üldse olla piisavalt? Mul on HP2, R 51/3, R 24, R 100 GS-i Pariisi-Dakari mudel, mitu Ducatit, üks vana Matchless ning Indias veedetud ajast Enfield, mida on Scrambleri osadega täiendatud. Samuti on seal üks 1961. a Vespa, väga lahe ja täiesti originaalne. Mul on isegi Gas Gas, millel ma osalesin takistussõitudel. Samuti on mul CB 650, CB550 ja Honda Dominator.Uued disainid vajavad sageli palju vaagimist.

+ Loe edasi

Kas sinu inseneriteadmised on aidanud sind su disainikarjääris?
Lapsena nokitsesin oma mootorratta kallal ja muutsin seda. Töökotta minekut ei saanud ma endale lubada. See on parim viis kõige õppimiseks. Ma olen alati nautinud mootorrataste torkimist, seega on see mind kindlasti aidanud. Nüüd saan rääkida inseneridega ja nad taipavad, et ma mõistan ja austan neid. Nii saame asjalikke otsuseid koos langetada. Mootorrattad on ülimalt keerulised. Peaaegu kõik nende tehnilised komponendid on väljast nähtavad. Seega peame me toodet mõistma ka tehnoloogia seisukohast ja disainis sellest lähtuma.
+ Loe edasi
Me peame toodet mõistma ka tehnoloogia seisukohast ja disainis sellest lähtuma. “

Edgar Heinrich, BMW Motorradi peadisainer

Millised on kaubamärgi suurimad katsumused tulevikus?
Turul on praegu palju mootorrattaid, selge ajastu märk. Kuid ülemaailmselt pead sa massist eristuma. Me vajame tugevaid ja väljendusrikkaid mootorrattaid, mis töötavad täiuslikult ja pakuvad alati mingit lisaväärtust.
Teised põnevad väljakutsed on uued ametlikud standardid ja nõudlus rohelisemate, keskkonnasäästlikemate liikuvuslahenduste järele. Kaherattalised sõidukid saavad siin olulist rolli täita. BMW Motorradis tahame anda oma panuse uuenduslike lahenduste pakkumisse.
Edgar, tänan sind intervjuu eest.
+ Loe edasi

Veel lugusid, mis võivad sulle huvi pakkuda.

Sobilikud mootorrattad.

spinner