Tõsta pöördeid.
Leegitsev kirg mootorrataste vastu, abielus tehniliste eriteadmistega; see oli inspiratsioon Mark Roebke ja Justin Bradshaw’ jaoks, kui nad arendasid mootorrattarakendust REVER. Selle põhiomadus on võimaldada – teiste funktsioonide kõrval – mootorratturitel oma sõitusid salvestada ja neid hingekaaslastega jagada. Kaks asutajat USAst Coloradost räägivad oma ambitsioonidest ja eesmärkidest.
Tulite just tagasi mootorrattareisilt Uus-Meremaalt. Kuidas oli?
Mark Roebke: See oli väga lõbus. Me osalesime viiepäevasel seiklusrallil ja läbisime iga päev umbes 300 kilomeetrit. Vahel sõitsime asfaltteedel, vahel kruusateedel, vahel kitsastel radadel. Me õpetasime osalejaid rakendusega REVER navigeerima.
Sõitmine rakendusega REVER – kuidas see toimib?
Justin Bradshaw: Jälgi, jaga, avasta, navigeeri ja ole osa kogukonnast – need on rakenduse peamised funktsioonid. Sa saad rakendusega oma sõitusid salvestada ja jagada neid sõpradega või kogukonna liikmetega, et ka nemad saaksid selle järgi navigeerida. Rakendus inspireerib sõitjaid avastama uusi marsruute ja sihtkohti. Sõpradega ja kogukondadega ühendamine avab palju uusi võimalusi.
REVER tundub nagu väljamõeldud sõna.
Mark Roebke on REVERi tehnoloogiajuhataja/tegevdirektor. Nutitelefon on tal alati taskus ja ta salvestab kõik sõidud.
REVER tundub nagu väljamõeldud sõna.
JB: Tegelikult on see sõna ka päriselt olemas; prantsuse keeles saab selle umbkaudu tõlkida tähendusse unista ja arene. See meeldib meile, kuna see kõlab hästi. Loomulikult ei häälda me seda prantsuse aktsendiga. See paneb meid mõtlema mootori pöörete tõstmisele.
Sa kasvasid üles mootorratturite perekonnas. Kuidas oli?
Colorado on mootorratturite paradiis ja pakub REVERi presidendile Justin Bradshaw’le suurt teede ja radade võrgustikku.
Sa kasvasid üles mootorratturite perekonnas. Kuidas oli?
JB: Minu isa, vend, onu ja mu lapsed – nad kõik sõidavad mootorratastega. See toob meid kokku. Me avastasime oma riigi ja maailma osi, mida me poleks muidu kunagi näinud. Ma sõitsin oma mootorrattaga kooli, kui olin kõigest 15-aastane, juhiloata. Rangelt võttes, mul oli olemas sõiduõpilase luba ja mu vanemad lasid mul üksinda sõita.
Justin Bradshaw
Kas te ei karda tehnoloogia idufirmana riske võtta?
MR: Meil on olemas lubaduste täitmiseks vajalikud kogemused ja teadmised. Risk on seda väärt. Ma olen läbinisti tehnoloogiainimene. Pärast kolledžit töötasin Microsoftis ja nägin, kuidas suured ettevõtted mõtlevad ja toimivad. Kõiki neid kogemusi kasutasin REVERi jaoks. Justinil ja minul on täiesti erinevad taustad, kuid me täiendame üksteist. Ja BMW Motorrad usaldab meid.
Sa oled teinud koostööd BMW Motorradiga alates 2016. aastast.
MR: Koostöö algatajaks olid BMW Motorradi ettenägelikud töötajad. Me oleme uhked, et selline dünaamiline ja edukas bränd meiega ühendust võttis. Varem puudus meil tööstusega lähedalt seotud olev visiooniga partner, kellega me saaksime jagada oma kirge, ideid ja kogemusi. On suurepärane, et BMW Motorrad võttis meiega kui idufirmaga ühendust ja on nii avatud meie ideedele.
JB: Nagu selgus, on BMW ja meie vahel palju kattuvusi; me tahame viia kogukonna ideed edasi. Kogukond väärib ja vajab ühist suhtluskeskkonda, et tunda ühtsust ja saada inspiratsiooni. Me edendame uuenduslikke tehnoloogiaid ja tagame, et mootorrattakogemus kui tervik muutub kättesaadavaks veelgi rohkematele inimestele.
Taas teel: Justin ja Mark ei ole ainsad, kes rakendust kasutavad; sajad tuhanded mootorratturid rohkem kui 130 riigist on REVERi alla laadinud.
Kuidas rakenduse idee sündis?
JB: Varem koostasin mootorratturitele paberil kaarte. Kliendid tahtsid, et toodaksime digitaalse versiooni. Sellest sai midagi palju suuremat, kuna me nägime võimalust luua rakendus mootorrattakogukonnale. Sarnased lahendused olid olemas juba matkajatele, jalgratturitele ja suusatajatele. Kuid mootorratturitele polnud midagi võrreldavat. Me nägime selles võimalust ja töötasime välja rakenduse, mis sisaldas kõiki mootorratturi vaatevinklist olulisi funktsioone.
MR: Me kasutasime rakenduse funktsioonide arendamisel omaenda kogemusi mootorratturitena. Me teame, kust tuul puhub ja sõidame oma ratastega peaaegu iga päev. Colorados on nii palju lahedaid teid. Regioon kubiseb asfalteeritud mägiteedest, pindamata teedest ja kitsastest radadest.
Hoog alati sees: Mark ja Justin kasutavad seda igal marsruudil.
Mark Roebke
Milline on digitaalse mootorratta roll?
MR: Selles valdkonnas teeme koostööd mootorrattatööstuse varustajatega. Meie ülesanne on disainida kasutajaliides ja ühendada erinevad elemendid ühte keskusesse. Eesmärk on, et kasutaja saaks suhelda kõrgtehnoloogilise sõidukiga ühe rakenduse kaudu, selle asemel, et kasutada nelja või viit erinevat rakendust.
Kas elu juhtraudadeta on võimalik?
MR: Kõik minu elus on seotud juhtraudadega: mootorrattad, jalgrattad ja mootorsaanid. Minu elus on vähe juhtraudadeta asju. Nii mulle ka meeldib. Äri on oluliselt meeldivam ja produktiivsem, kui saad asja kirega teha.
JB: Mootorrattad on minu elu. Need on osa minu tööst ja minu kirest. Mind seovad selle teemaga nii paljud asjad: kohad, perspektiivid ja inimesed.
Jeff Wright