Baieri kombinatsioonid Itaalias.
See on esteetika, elegantsi ja ajatu disaini lava: Concorso d’Eleganza Villa d’Estes Como järve ääres, unustamatud mootorrataste klassikus seisavad kõrvuti uute kontseptsõidukitega ja võidavad publiku südameid. Täiuslik koht uute ideede ja disainide tutvustamiseks traditsioonilisel sündmusel. BMW Motorrad Concept 9cento maailma esmaesitluse aeg.
Näputäis Hollywoodi.
Maailma esmaesitlus Como järve ääres: Andreas Martin, BMW Motorradi disainer, Edgar Heinrich, BMW Motorradi peadisainer ja prof dr. Karl Viktor Schaller, BMW Motorradi arendusosakonna juhataja (vasakult paremale) tutvustavad kontseptratast 9cento.
Näputäis Hollywoodi.
Grand Hotel Villa d'Este territooriumi taust ja Villa Erba pargiala Põhja-Itaalias Cernobbio linnas on alati valmis. Ja sobib täiuslikult motoga „Hollywood järvel“. Sära ja glamuur Itaalias. Pole ime, et see koht jätab ka oma templi BMW Motorradi Concept 9centole ja mõjutab vähemalt nimevalikut. Kuid me veel jõuame selleni, loomulikult.
Väljakutse: sümbioos.
Väljakutse: sümbioos.
Kui BMW Motorradi disainerid panid pead kokku, oli põhiidee tuua täiesti erinevad touring’u ja spordi segmendid ühe katuse alla. Väljakutse oli luua mootorratas, mis täidab reisijate vajadused – ilma kohmakana ja aeglasena näimiseta –, olles seejuures kärme, kerge ja sportlik. Ja demonstreerides samal ajal teatud dünaamilist agressiivsust.
Concept 9cento tähtsamad omadused
Täispaneel, selged servad.
Täispaneel, selged servad.
Disainerid leidsid vastused küsimustele ja väljakutsetele – ratta disain ja kontuurid esindavad kergust. Alustades selge viimistlusega paneelist, mis pakub alati kaitset tuule ja elementide eest. Kontseptratas koosneb kahest osast. Ülemine osa koosneb kroomjast paagist ja paagi kate on valmistatud poleeritud alumiiniumist. Alumise osa jaoks kasutatakse süsinikkiudu – uus struktuur, mille välimus meenutab lamineeritud vilti. Küljekatetesse lisatud hõljuvad paneelid loovad erilise rõhuasetuse ning annavad kontseptrattale ainulaadse siuleti, mis annab tunnistust dünaamilisest disainikeelest.
Pagasisüsteem reisijale.
Pagasisüsteem reisijale.
BMW Motorradi Concept 9cento pagasisüsteem on hästi läbimõeldud ja ainulaadne. Esimest korda saab seda süsteemi kasutada lisaks kogu varustuse hoidmiseks ja hoiuruumi avardamiseks lisaks ka tagaistme suurendamiseks. Oluline – selle mooduliga muutub kontseptratas masinaks, mis sobiks reisimiseks ja annab tagaistmel reisijale või reisijatele piisavalt ruumi. Kohvrite kinnitamine ja eemaldamine on elektromagneti abil turvaline. Nii on BMW Motorradi disainerid võtnud sihikule reisimugavuse keskklassi segmendis – sõitjatele, kellele meeldib reisida üksinda, kuid kes ei taha loobuda ka sõpradega tehtavate sõitude naudingust. BMW Motorradi kontseptratas 9cento on täiuslik vahetaja.
Kaks silindrit, kaks jakki.
Kaks silindrit, kaks jakki.
Ja ka esiosal on sportlik välimus, mis näeb välja nagu liiklusmärk. Samal ajal paistavad tüüpilises jaotatud esiosas selgelt välja maxi scooter’i BMW Motorradi geenid. Siin on teada-tuntud LED-päevatuled juba paigaldatud ja suur TFT-ekraan haakub üldise välimusega ideaalselt. Mitte ainult disain ei näita mootorratta dünaamilisust – tänu istme all ja kahvlil olevatele pikkadele vedrudele on kontseptratta šassii ja vedrustuse paigutus väga agiilne. Vajaliku veojõu jaoks on masina tuumas vastupidav kahesilindriline jõujaam. Dünaamilisus ja agiilsus peegelduvad ka sportlikus sinist, musta ja valget värvi sõiduvarustuses. Ja BMW Motorradi poolt 3D-printeriga tehtud silmatorkavad plastkaitsed täiendavad jakki elementidega, mis lisavad funktsionaalsust ja turvalisust. Teine jakk on pilkupüüdev diskreetsete varjunditega kevlari ja naha seguga.