Pilguheit järgmisele 100 aastale

Milline näeb välja tuleviku mootorratas?

BMW Groupi 100. aastapäev on võimalus vaadata tagasi mootoriga kaherattaliste ajaloolistele varastele päevadele ja heita pilt tulevikku, kus mootorratta roll defineeritakse digiteeruvas maailmas ümber.

On 7. märts aastal 1916. Bayerische Flugzeugwerke AG (Baieri lennukitehased) alustab tööd Münchenis Lerchenaueri tänaval. Kolm aastat hiljem püstitab Zeno Diemer kõrguse maailmarekordi 9760 meetrit BMW IV kuuesilindrilise lennuki reasmootori abil.

Väike tehas asub hiljem vallutama uusi kõrgusi teistes sõidukituru segmentides. Varsti pärast nimevahetust Bayerische Motoren Werke AG-ks asub ettevõte välja töötama esimest mootorratast, ammu enne autondusse astumist.

Mootor on põhielement.

Kuid kõiki tavasid murdes ei olnud BMW mootorratta geomeetria sama nagu jalgrattal. Keskmes oli mootor. Max Friz ja tema tiim töötasid välja BMW R 32, alustades mootorist.
Kõige olulisem: kahesilindriline lamamootor raamile kinnitatud silindritega, otse mootorile kinnitatud manuaalkäigukast ja võllajamiga jõuülekanne. Kõik need on kahesilindriliste lamamootoritega BMW mootorrataste iseloomulikud omadused tänase päevani.
+ Loe edasi
BMW R 32 – esimene BMW mootorratas.

BMW R 32.

Sportlik ratas 1920ndate keeruliste teede jaoks. BMW R 32 mõjutas tööstust tohutult. Sõitjad armastasid madal kulumisega ja vähest hooldust vajavat võllajamit, mis oli toonaste tolmuste kruusateede jaoks ideaalne. Isegi juba siis oskasid mootorratturid hinnata selle turvalist kuid sportlikku juhitavust.
Tänu selle kõrgetasemelisele disainile leidis BMW R 32 koha kvaliteettootena ja BMW sai endale kvaliteetsete touring- ja spordimootorrataste tootja maine. USA-st Lõuna-Ameerika ja Aasiani, nõudlus mootorratta järgi kasvas kogu maailmas. Aastal 1928 toodeti Münchenis peaaegu 5000 mootorratast.
+ Loe edasi
Esimesed võidusõidumedalid hakkasid peagi saabuma. 1924. a veebruaris võitis Rudolf Schleicher Mittenwalder Gsteigi mäkketõusu BMW R 32 seljas. Aastal 1937 püstitas BMW tehasetiimi sõitja Ernst Henne viimase oma paljudest rekorditest täisvoolundiga ülelaadega BMW mootorrattal: tema kiirusrekord peaaegu 280 km/h ületati alles 14 aastat hiljem. Aastal 1939 sõitis Georg „Schorsch“ Meier BMW ülelaadega võidusõidurattal võidukohale legendaarsel Tourist Trophy võidusõidu Mani saarel, mis on maailma vanim mootorrataste võidusõit.
Briti BMW-sõitja Jock West jäi teiseks. Hilisematel aastatel sai BMW Motorrad tähistada võite Saksamaa mootorrattameistrivõistlustel, Külgkorvi maailmameistrivõistlustel ja Pariis-Dakari rallil. Kui mootorrattasport kogus populaarsust, sai mootorrattaga sõitmisest ka lemmik vabaajategevus ning BMW R 80 G/S dual-sport mootorratas jõudis müügiedetabeli tippu. Ratas oli dual-sport-rataste populaarse GS-seeria eelkäija, mis on tänase päevani ülimad sõidukaaslased nii maanteel kui ka maastikul.
+ Loe edasi
Viimaste kümnendite uuendused näitavad ka ettevõtte visiooni järgmiseks 100 aastaks. Insenerioskused, loomingulisus ja uudsuse hing on alustalad, mis võimaldavad disainida jätkusuutlikke isiklikke mobiilsuslahendusi, mis lähtuvad alati inimeste vajadustest. BMW Motorradil on juba üle 20 tulevikumaigulise mudeli. BMW C evolution, elektritoitega maxi scooter, on üks selline näide.
Milline näeb lõpuks välja tuleviku mootorratas? BMW Motorradi disainerid tutvustavad oma visiooni, kui nad avalikustavad oma visioonsõiduki 11. oktoobril Los Angeleses. Publik sai juba tutvuda visioonmootorrattaga 7. märtsil Müncheni olümpiahallis 100. sünnipäeva üritusel JÄRGMISED 100 AASTAT. Esimene neljast visioonsõidukist astus maailma ette stardiüritusel.
+ Loe edasi

Veel lugusid, mis võivad sulle huvi pakkuda.

Sobilikud mootorrattad.

spinner