G 310 GS-i 40 Years GS-i erimudel
40 aastat on BMW GS ühendanud endas mitmekülgsuse ja piiritu seikluslikkuse. Sel aastal tähistame seda G 310 GS-i erimudeliga „40 Years GS“. Legendaarse R 100 GS-i musta ja kollase välimusega toob see GS-i ajaloo ellu: spontaanne, muretu ja GS-ile iseloomulik voolujoonelisus. Tänu Ride by Wire’ile viib see sind enesekindlalt läbi linna ja kaugemalegi. Selle mootorrattaga saad sa kilomeetreid vaevata koguda, kogeda puhast sõidurõõmu alates esimesest gaasikäepideme pöördest – ja tunda #SpiritOfGS-i igal kilomeetril.
Erimudeli „40 Years GS“ olulisemad omadused
Unikaalne disain aastapäeva jaoks: R 100 GS-ist inspireeritud ja hüüdnimega „Bumblebee“ – selle musta-kollasega välimus on tõeliselt silmatorkav. Rabavad disainielemendid muudavad legendaarse välimuse tõeliseks pilgupüüdjaks ja lasevad mootorrattal särada GS-i enam kui 40 aasta pikkuse ajaloo valguses.
G 310 GS – alati hea vundament
Väliselt erimudel „40 Years GS“, sisimas täielikult G 310 GS: tänu oma modernsetele tehnilistele omadustele ja mugavale GS-ergonoomikale viib see sind lõõgastunult igasse sihtkohta. Reguleeritavad siduri- ja pidurihoovad kohandavad nüüd masinat veelgi paremini sinu isiklike vajaduste järgi. Tutvu kõigega, mida on vaja teada G 310 GS-i paljude funktsioonide ja variantide kohta.
40 aastat seiklushimu
Aafrikast Kesk-Aasiasse, põhjapoolusest lõunapooluseni: 40 aasta jooksul on GS käinud kõikjal maailmas. Mootorratas, mis on alistanud iga maastiku ja iga tee – võimas ja julge, hoolimata ilmastikuoludest. GS on matkaenduurodele aluse panija.
40 aastat on GS tähistanud spontaansust, põgenemist igapäevaelust – ja ainulaadset kogukonda, mis kehastab #SpiritOfGS-i iga läbitud kilomeetriga. Selle edulugu algab 1980. aastal mudeliga R 80 G/S: sellest rattast sai kiiresti populaarne mudel kõigi katsumuste jaoks, nii maanteel kui ka maastikusõidul.
1978 – 1980:
Aastal äratas BMW Motorrad tähelepanu esimese GS-i eelkäijaga: GS 80 võidab võistlusel International Six Days Enduro kaks kuldmedalit. Ratta töötas välja ettevõttesisene arendusmeeskond ilma ametliku tellimuseta. Kuid masina edu tõestas inseneride ja mehaanikute õigust: nende ratas tegi nii maastikul kui ka maanteel sõitmise tõeliselt nauditavaks. Turule toodi see 1980. aastal veidi teistsuguse nimega: BMW R 80 G/S.
1980 – 1987:
BMW Motorrad lõi GS-iga täiusliku sünteesi maastikul ja maanteel sõitmise vahel: pinnasetüübist olenemata säilitavad ratturid igas olukorras oma ratta üle kontrolli, nautides samas maksimaalset mugavust ka pikkadel reisidel. Tipphetkeks on ühepoolne monolever-kiik, mis on mootorratta külge paigaldatuna maailma esimene seesugune. See vähendab massi ja võimaldab tagaratast kiiresti vahetada. R 80 G/S-iga lõi BMW Motorrad suurte ja mugavate matkaenduurode segmendi – segmendi, mida ta valitseb tänaseni.
1987 – 1996:
Uus tippmudel R 100 GS keskendub suurele töömahule: see on kõige võimsam ja kiirem enduuroratas turul. Tagaratta kahesuunaline paralever-kiik tagab muretu juhitavuse nii maastikul kui ka maanteel. Oma silmatorkava musta-kollase värvikombinatsiooni tõttu saab see tuntuks „Bumblebee“ nime all. See värv on fännide seas endiselt väga populaarne ja kaunistab tänavust erimudelit „40 Years GS“.
1994 – 2003:
GS on ikooniks saamise rajal, muutudes samas pidevalt: 1994. aastal ilmub esimene neljaklapilise boksermootoriga enduuro R 1100 GS. Mootorratas on populaarne, sest see on maastikul hästi juhitav ja käitub ideaalselt ka pikkadel matkadel. 1999. aastal astub selle jälgedes R 1150 GS. Kontseptsiooni arendatakse motomatkamist silmas pidades sihikindlalt edasi ja 2002. aastal kohandatakse seda veelgi enam pikamaareisijate vajaduste järgi mudeliga R 1150 GS Adventure – Adventure-seeria on sündinud.
2000 – 2008:
Väga populaarsete ja algaja-sõbralike „Funduro“-mudelite F 650 ja F 650 ST mootorid said uue aastatuhande alguses uue olemuse. Tänu vesijahutusega ühesilindrilisele mootorile on F 650 GS-i ja F 650 GS Dakari juhtidel piisavalt jõudu nii igapäevasõitudeks kui ka tüüpilise enduurotunnetuse saavutamiseks. 2008. aastal varustati täielikult ümberkujundatud enduuromudelid F 650 GS ja F 800 GS vedelikjahutusega kahesilindrilise reasmootoriga. See tähendab puhast seiklust, isegi keskklassi segmendis.
2004 – 2017:
2004 lasi BMW Motorrad R 1200 GS-i uuesti välja. Mootorrattale anti suurem töömaht, võimsus ja pöördemoment, mis muudab selle igal maastikul veelgi dünaamilisemaks, kaaludes samas 30 kilogrammi vähem. Peaaegu kümme aastat hiljem algab uus ajastu, kui BMW Motorradi insenerid varustavad R 1200 GS-i vesijahutusega boksermootoriga – seda polnud kunagi varem tehtud. Mootorrattal on ka poolaktiivne vedrustus ning vedrustuse dünaamiline elektrooniline reguleerimine, mis viib juhitavuse ja sõidumugavuse uuele tasemele.
Järgnevatel aastatel jätkas BMW Motorrad GS-i legendi arendamist. Populaarne R 1250 GS tuli välja edasiarendatud kahesilindrilise boksermootoriga: tänu BMW ShiftCami nukkvõlli muutuvale juhtimisele pakub see rohkem võimsust kõikides kiirusevahemikes ja muudab GS-i veelgi vabamaks. Lisaks sellele arendatakse pidevalt edasi ka keskklassi mudeleid F 750 GS ja F 850 GS, mis muudavad suurema töömahu ja muudetud šassiiga sõitmise veelgi nauditavamaks.
#spiritofgs
Juba üle 40 aasta on #SpiritOfGS toonud mootorrattureid kokku ning ratturikogukond on seda vaimu kogu maailmas jaganud. Lihtsalt alusta sõitmist, koge uusi seiklusi ja avasta tundmatut – koos kirjutame alati uusi lugusid. Lase GS-i kogukonnal endale uuteks kogemusteks inspiratsiooni anda. Koge #SpiritOfGS.
Koge GS-i kogukonna seiklusi
Mine põnevale GS-seiklusele meie uue sarjaga „Adventures of a Lifetime“.